Annons:
Etikettbildtråd
Läst 2288 ggr
[Tilde]
2014-04-09 21:37

Presentera dig

Här kan du presentera dig och dina lockar! 😃

Släng upp en bild med en liten text om vem du är och hur ditt hår beter sig (vi vet ju att lockigt hår har sin egna vilja).

  • Redigerat 2023-08-18 21:30 av Moon AppleGrey
Annons:
[Tilde]
2014-04-18 10:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kom igen gott folk, presentera er och era lockar! 

Jag kan väl börja, trots att jag redan skrivit om mig i en artikel 😉 Jag är 22 år gammal, fick lockigt hår i 5:an/6:an, alltså runt 11 års ålder. Ingen av mina föräldrar har lockigt hår, så jag vet inte riktigt var lockarna kommer ifrån (min bror med också rödtott trots att ingen annan i släkten är det!)…

Mina lockar brukar bete sig helt ok, men jag har lugg som jag plattar och ibland vill den flyga åt alla håll och leva ett annat liv. 🤔 Jag kör på balsammetoden och använder just nu Jessicurl som stylingprodukt.

Här är lockarna infångade i en hästsvans. 😃

Katti
2014-04-19 02:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här är jag och mina lockar då! På bilden ser de ut som de oftast gör, när jag inte gör något alls med dem Galen. Fast när jag nu letade efter bilder på mig ser jag att håret faktiskt är ganska olika olika dagar… Brukar inte se så noga på mig själv tydligen!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Tilde]
2014-04-19 11:05
#3

#2 Jag tror du skulle få supersnygga definierade lockar om du använde någon slags stylingprodukt och kramade i. 👍

Katti
2014-04-19 18:09
#4

Ja, det är nog så! På senre tid har jag börjat läsa på lite och funderar på vad jag ska köpa. Just nu är dock inte ekonomin vad den borde, så det får vänta… De rekommenderade produktrna är ju allid så dyra Gråter.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Tilde]
2014-04-19 18:51
#5

#4 Sant! Jag rekommenderar verkligen Jessicurl stylng solutions. Kostar runt 150 kr för en flaska, men de räcker väl kanske 2 månader minst också. 🙂

Zolunia
2014-04-21 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hej!

Jag föddes med lockigt hår och har för det mesta alltid älskat det! Jag har gått på frisörskola och mina stackars lockar har varit utsatta för alt möjligt. Från rakpermanent (Nej det funkade inte!) till en kort felklippt page. (Förstår er som är rädda för att gå till frisören med lockigt hår. har bara träffat EN frisör som har kunnat klippa en snygg kort frisyr på mig. Dock kostar hon runt 500 spänn viket min studentekonomi inte tillåter.) Idag låter jag antingen håret självtorka med naturliga lockar, eller så fönar jag ut det men lägger i en stor spole för att få vågiga längder. En annan dag fönar jag det med fingrarna och slätar ut "luggen". Här ser ni mitt lilla skatbo!

Annons:
Zolunia
2014-04-21 23:06
#7

#4. Eftersom ja är fattig student så brukar jag använda mig av en typ av kräm för att styla till lockarna från Fructis. Vet tyvärr inte vad den heter på svenska… Men den definierar lockarna utan att tynga ner håret och kostar runt 40 spänn!👍

[sessie98]
2014-05-03 08:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Halloj! Jag är 16 nu och mina "lockar/vågor" har smugit sig in i mitt hår under hela mitt liv. Får som en lock varje år nästan men nu på senaste tiden har jag fått fler. Använder ingen speciell produkt eller metod för mitt hår (ska dock börja med det efter alla tips) utan jag duschar med schampoo och balsam och sen låter det självtorka.

[sessie98]
2014-05-03 08:26
#9

Just på den bilden har jag ovanligt lite lockar men det varierar ;)

Virvlande
2014-05-05 23:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hejsan hejsan!

Jag är en glad lärarstudent på 25 år. Har alltid haft blont lockigt hår i massor. Det växter extremt långsamt och jag har aldrig haft längre hår än en liten bit nedanför axlarna. Det ser kanske inte så lockigt ut eftersom överhåret är någorlunda rakt. På bilden har jag ruffsat till det lite (det var tema pyjamasparty).

Jag brukar inte använda stylingprodukter i mitt hår, mest för att jag inte gillar det, men det brukar inte hålla speciellt länge i alla fall. Det får självtorka (fönar nästan aldrig) och oftast sätter jag upp det.

Har tänkt prova balsammetoden snart, annars brukar jag göra egna hårinpackningar med äggula, yoghurt, äppelcidervinäger, olivolja, linfröolja, honung och ibland färsk aloe vera (har säkert sju plantor).

Virvlande
2014-05-05 23:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

En annan bild med toffsar: Ser bara vågigt ut..

När jag var yngre fick jag alltid en massa tovor och jag skrek nästan varje morgon när jag borstade håret. Det har blivit bättre allt eftersom jag har hittat bättre produkter (head and shoulders är inte bra för mitt hår..)

[LarssonA]
2015-11-25 15:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är jag med mina lockar. Jag gör absolut inget alls med dem. Tvättar i avkok från tvättnötter och inget mer. Inga produkter i alls. Kanske två tre ggr om året om jag ska vara "extra fin". Då bara nån produkt för att hålla lockarna i styr. Nåt sånt där man kramar in. Blåser det ung lika ofta. Dvs i stort sett aldrig. Borstar det dock varenda morgon när det är vått.

BaltizSimbaLukas
2015-12-19 14:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag är 13 år och har halvlockigt hår. Mitt ytterhår brukar bara vara lite vågigt medan innerhåret får korkskruvar. Jag har nog fönat det ca… noll gånger. Aldrig. Jag tvättar med shampo och balsam men gör inget annat med det (förutom att borsta det då). 

Eftersom mitt hår är ganska långt så tynger det ner sig självt, vilket gör att det inte är lika lockigt som om jag skulle ha kort. När jag var liten hade jag ett enda virrvarr av lockar och axellångt hår.

Oftast är det utsläppt, annars i hög tofs eller fläta.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Annons:
Candy123
2016-01-08 20:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag hade rakt hår tills att jag var kanske 12år och under sommaren blev det lockigt :D. För två år sedan började jag med balsammetoden och det är det bästa jag har gjort mitt hår är så mycket lockigare nu :D! Produkterna jag anväder är tresemme vibrant neutrals eller neutrals som tvättbalsam och Elvital nutrigloss som vårdande balsam. Och iblad så har jag olivolja/kokosolja :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[Kakan23]
2016-02-19 14:17
#15

Jag har självlockigt super fult enligt min åsikt med mina fladdriga lockar så jag tar och plattar det o idag klippte jag det kort o medel kort blev super bra å. O sedan plattar jag det så klart

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: