Annons:
Etikettgenerellt-om-lockar
Läst 1145 ggr
[Tilde]
4/10/14, 12:24 PM

Vilka kommentarer har ni fått?

Har man naturligt lockigt hår får man garanterat kommentarer om det, oavsett om det är positiva eller negativa kommentarer.

Vad har ni fått höra mest under ert liv som lockiga tjejer/killar? 🙂

Annons:
Sweety
4/12/14, 4:40 PM
#1

Frågan jag oftast fått har varit "Ååh, kan vi inte byta hår?" 

Om de bara visste hur jobbigt det kan vara ibald.. höhöGapskrattar

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Amandla
4/14/14, 12:24 PM
#2

Ett riktigt bottennapp: "är du lika krullig där nere" 🤐sagt av ett fyllo på bussen när jag var 16. Usch och fy.

Annars har det varit positiva ord 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tilde]
4/14/14, 12:28 PM
#3

#2 Hahaha men gud! Vilken snuskgubbe 🤮

Jag gillar folk som frågar hur man gör för att få lockigt hår… Som om det inte är genetiskt, utan något slags trolleritrick. 😂

Amandla
4/14/14, 12:30 PM
#4

En tjej blev nästan ilsk på mig en gång, hon menade att sådär lockig kunde jag bara inte vara på morgonen när jag vaknade utan att jag var tvungen att lägga många timmars jobb. 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[sessie98]
4/15/14, 10:16 PM
#5

Jag har inte jättelockigt hår, på gränsen mellan vågigt och lockigt men ibland ploppar det fram riktiga hollywoodlockar lite här och där. De enda kommentarer jag fått är att jag har ett jättefint självfall och att det ser ut som jag använt locktång (när jag inte gjort det). Så inga negativa kommentarer här inte :D

Scorpio97
4/15/14, 10:38 PM
#6

Min syster är den enda som sagt något. Mitt hår är väldigt lockigt ibland, och då blir hon riktigt avundsjuk, då hon har väldigt rakt hår själv. Haha (:


//Jessie

Annons:
fidojunior
4/17/14, 6:39 PM
#7

Jag har flera gånger fått höra:

Har du lockat håret?
Hur har du fått håret sådär?
Hur orkar du locka håret varje dag?

Sedan även komplimanger om hur fint det där, även de dagar då håret bara ser trassligt ut i mina ögon haha. Värt att nämna är att jag under nästan hela gymnasiet plattade håret men under sista året slutade jag, därför som en del trodde att jag hade lockat håret.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Tilde]
4/17/14, 7:34 PM
#8

Åh en gång när jag var på bio med min kompis knackade en kvinna på min axel när eftertexterna rullade.

"Ursäkta, men jag måste bara säga hur otroligt vackert hår du har! Jättefint!"

Då blev jag glad.. 😇

stinabest
4/17/14, 8:28 PM
#9

#8

Ungefär samma sak hände mig! Fast jag var på väg till en kompis och helt plötsligt märker jag att en kvinna börjar gå snabbt bakom mig och jag tycker det är lite skumt så jag går på snabbare vilket hon också börjar göra. Börjar bli lite rädd men så är hon ifatt mig och då tar hon en slinga av mitt hår och lutar sig fram och säger "Gud vilket fint hår du har!", blev så chockad så han bara få fram ett tack, sedan så gick hon förbi mig och försvann. 😃


JustMySelf
4/20/14, 5:40 PM
#10

I högstadiet hade jag alltid håret uppsatt i en hög hästsvans och när jag kom med det utsläppt men ofixat en gång var en lärare jag haft helt säker på att jag satt i hårförlängningar och lockat det med tång. Hon trodde inte på mig förrän hon dragit i det ^^

Annars har jag bara fått kommentarer om att det är fint, typ "Åh, kan inte vi byta hår" och så har en del frågat om det verkligen är så naturligt, alltså inte lockat :) Aldrig fått några negativa kommentarer.

Zolunia
4/21/14, 7:48 PM
#11

De gånger jag väljer att framhäva lockarna så har jag flera gånger fått höra: "Har du permanentat håret?" Haha! Trodde det var en klassiker bland oss lockiga…🤪

Upp till toppen
Annons: