Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 644 ggr
GiraffTunga
6/24/14, 7:59 PM

Hej & Tips!

Hej! Jag är ny här och kommer vara inne ibland. Jag har vågigt hår ( lite bara halva håret neråt till topparna.. ) Ska ge er ett super enkelt tips att få lockigt hår. Håller hela dagen utan hårspray..

1. Det måste vara kväll eller ja typ 2 / 1 timme innan du ska lägga dig.

2. Du måste duscha ditt hår

3 Sedan ska du ta en handduk och bara torka håret med handduken. Gör inte det så torrt..

4. Borsta ditt hår sedan dela ditt hår i 2 delar.

5. Fläta båda sidorna. Inte fiskbensfläta utan vanlig fläta.

6. Gå sov

ZZZzzzzzzzzzzzz * god morgon *

7. Vakna och ta bort hårbanden från håret.

8. Ta bort flätan och rör ditt hår med händerna så lockarna syns.

9. ( DETTA ÄR ÖVRIGT OM DU VILL ATT LOCKARNA SKA SYNAS BÄTTRE )

Ta hår olja från Gliss eller ett bra märke. Ta pytte lite på händerna och lägg händerna på håret och rör om håret sakta.

KLART.

P.S. Du behöver inte hår oljan, eller hår spray för lockarna hålls utan det. Men du måste bara ha blött hår i början. :)

You can not judge me unless you know me.

Annons:
Mysan_
6/24/14, 8:13 PM
#1

Jag brukar göra så, fast inte med hårspray eller så :) Tycker det är ett jättebra sätt :)

GiraffTunga
6/24/14, 8:35 PM
#2

Ja erkänn, det blir jätte snyggt!

You can not judge me unless you know me.

Mysan_
6/24/14, 8:37 PM
#3

#2 Ja, håret blir finare så. :3

[Tilde]
6/24/14, 9:13 PM
#4

När jag sover med blött hår, oavsett om det är i fläta eller ej blir det helt kaos! 🤦‍♂️ Ska jag sova med flätor måste jag platta det först och sedan fläta håret, fukta det och SEN sova, haha

GiraffTunga
6/24/14, 9:15 PM
#5

Oj haha kanske ditt hår är känsligt? Ja men det går ju så också fast inte lika bra lockar med blött fast det blir ju snyggt så som du gör med. :)

You can not judge me unless you know me.

[Tilde]
6/24/14, 9:24 PM
#6

#5 Det formar sig efter hur jag ligger när det är blött.. Har kanske "för lockigt" hår för flätor. 😛

Annons:
GiraffTunga
6/24/14, 9:27 PM
#7

Oj så du behöver inte locka ditt hår? Är du född lockigt? Oj vilken tur du har.. Lite avundsjuk men själv har jag lite sådär halv lockigt halv vågigt. 😎

You can not judge me unless you know me.

[Tilde]
6/24/14, 10:12 PM
#8

#7 Nej inte riktigt, fick lockigt hår i puberteten typ vid 11 års ålder 😂 Så jag hade rakt/halvvågigt när jag var liten och fick riktigt lockigt lagom innan tonåren.

GiraffTunga
6/24/14, 10:21 PM
#9

Snyggt 😉

You can not judge me unless you know me.

Upp till toppen
Annons: