Annons:
Etikettgenerellt-om-lockar
Läst 3557 ggr
Bananbullar
2014-07-09 18:32

Ni med tjockt och långt hår!

Hej, jag har långt och väldigt tjockt hår. Varje person som tar i mitt hår påpekar detta och inte minst varje gång jag tar mig till frisören. På sommaren blir det väldigt varmt och därför har jag det mest uppsatt.

I grunden har jag lockigt hår. Så fort det blir kortare lockar sig håret. Men nu när jag har långt hår så blir det för tungt för att orka locka sig ordentligt. Resultatet blir mer vågigt hår och dagarna efter tvätt, mer eller mindre rakt. 

Finns det något tips ni har som man kan göra för att få lockar fastän det är såhär? Eller är det helt enkelt så att jag måste välja mellan långt eller lockigt hår?
Använder mig av BM, men brukar inte använda så mycket styling egentligen. Mest för att jag inte alls blir nöjd med resultatet. Men hittar jag något som fungerar med mina saknade lockar så skulle jag börja igen.

Dessutom, finns det några bra uppsättningar att göra och som passar långt och väldigt tungt hår? Just nu växlar jag mest mellan fläta, tofs och en bulle. Men skulle vilja göra lite annat också.


Annons:
VildaVittra
2014-07-09 18:43
#1

Ett sätt att få det att locka sig mer är att ha det uppklippt. 

På youtube hittar man massor av videos, du kanske ska testa att söka där på "asian bun".

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bananbullar
2014-07-09 18:47
#2

#1 Jag har haft uppklippt i flera år. Men för något år sen sa jag stopp och började spara ut det uppklippta. Trivs mycket bättre med håret som jämnlångt. Annars lockade sig bara överhåret medan resten var jätte rakt. 

Får söka på youtube.


Wilmarabbit
2014-07-10 02:34
#3

Jag har få stora lockar i mitt långa och tjocka hår, Vill jag ha mer brukar jag använda Proffs Hairmousse i topparna och vips kryllar det av lockar

Kolla gärna in bloggen Regnbågehttp://nouw.com/wilmajRegnbåge

Ballong http://terabitiaskaniner.weebly.com/ - Hoppkaniner i Västra götaland Ballong

[Tilde]
2014-07-13 16:05
#4

Jessicurl har superbra produkter för alla typer av hår och lockar! https://www.jessicurl.com/ Tyvärr finns de inte överallt, utan endast några produkter finns att hitta i Norden. Annars kan man hitta dem på Amazon eller eBay  :)

[Pandette]1
2014-07-13 18:13
#5

Jag fick mer lockar efter det tunnades ut. Innan var det väldigt för tjockt.

Elliiez
2015-07-31 12:14
#6

testa att ploppa håret efter dusch så kanske lockarna ger med sig :)

Annons:
Adirfen
2015-12-04 12:01
#7

#0 Två inbakade (elr utbakade) flätor är en favorit hos mig. :)

BaltizSimbaLukas
2015-12-19 10:12
#8

Jag gillar "halvuppsättningar", dvs en bulle/tofs/fläta/annat av bara det yttersta håret, då brukar det också se lockigare ut.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

nathalieand
2015-12-24 19:15
#9

mitt hår är jättetjockt o går ner till rumpan men jag har har märkt att de heelt beror på vilket schampo o balsam man använder och hur man torkar håret, om du vill ha de lockigt ska du inte använda alltför dyra vårdande produkter,mer använda typ head and shoulders och torka i handduken, om du fönar eller låter de självtorka så blir de (iallafall mitt) lite mer platt :)

[Tilde]
2016-01-01 10:42
#10

Har precis kommit hem från att besöka min familj uppe i Västerås och oj vad jag märkte skillnad på mitt hår! Vattnet här i Danmark är väldigt kalkigt och mitt hår känns lite torrt och jag får inte alls lika snygga lockar som i mina tonår. Märkte att jag fick extremt mjukt och snyggt hår, fina lockar osv. i Västerås där vattnet inte alls är lika hårt (och lockarna höll i sig mycket längre)! Så jag tror det kan vara något att tänka på också. ☝️ Min svärmor har ett filter som filtrerar bort kalk i deras duschvatten och jag önskar jag kunde skaffa det också! Det påverkar faktiskt mycket, i alla fall på mitt hår.

Zolunia
2016-01-02 02:07
#11

Som frisör hade jag tunnat ut ditt hår för att lockarna skall komma fram mer. Med tanke på att det så pass tungt kanske kan vara bra att tänka på nacken (håret väger säkert en del). Har gjort detta på en kund med kraftigt tungt svart hår, hon älskade att blir av med tyngden men inte längden och lockarna fick liv igen!

Upp till toppen
Annons: