Annons:
Etikettövrigt
Läst 1844 ggr
[JeanetteK]
2014-07-24 19:44

Torrt överhår

Hej! När jag var barn och ung hade jag stort lockigt hår som det inte gick att tämja. Jag kallades "urskog" av mina kompisar!🙂 Sen jag fick barn för 15 år sen ändrades mitt hår och blev rätt mycket tunnare och inte lika yvigt. De senaste åren har jag nästan alltid plattat håret eller har det i tofs. Överhårets nedre del (nästan en decimeter ungefär) blir lätt torrt och sprött. Framför allt nu på sommaren. Jag kör med inpackningar ofta. 

Håller på att ladda för bm, man är inte riktigt klar än. Finns det något man kan göra åt detta att överhåret blir så skumt? Kan det bli skillnad av bm? Jag ska tillägga att jag tvättar håret varje dag. Bor på landet och har djur och måste verkligen tvätta håret ofta. Nu på sommaren duschar jag ofta men försöker tvätta håret "bara" en gång om dagen. Försöker vara sparsam med plattången också. 

Min avatarbild är rätt missvisande. Var ganska kortklippt och plattad där. Har mer jämnlångt idag, ungefär till axlarna. Har inget kort tyvärr.

Annons:
[Tilde]
2014-07-26 17:07
#1

Det kan absolut bli skillnad med hjälp av BM! Jag hade extremt risigt, tunt och jobbigt "överhår" tidigare. Mamma kallade det för sockervadd eller skatbo. 😕 Efter att jag har börjat med balsammetoden har håret blivit mycket mjukare och mer återfuktat. Nu har jag såklart fått längre hår också, så nytt frisk hår har hunnit växa ut en bit, men BM har ändå gjort en väldans skillnad på mig! 🙂

Försök att skippa plattången så långt det går! Den sliter ju bara mer på håret. Använd istället BM-godkända produkter för att styla och minska frizz, forma lockar, osv. Jag rekommenderar produkter från Jessicurl, tycker de är superbra! Finns att köpa online också. :)

[JeanetteK]
2014-07-26 17:17
#2

Tack för svar! Då ska jag absolut testa balsammetoden. 👍🙂

[JeanetteK]
2014-08-01 13:39
#3

Nu har jag kört balsammetoden några dagar. Jag hade tur och hade både sista-shampo och balsam som funkar hemma. Jag tycker att det har funkat jättebra hittills och faktiskt tror jag att överhåret redan är lite bättre. Möjligen önsketänkande.. 😇Hur som helst - tack Tilde för bra tips. 🙂

[Tilde]
2014-08-01 13:51
#4

#3 Härligt att höra! Hoppas det blir bättre och bättre (det kan ju ta ett tag innan man ser riktiga resultat) 🙂

[JeanetteK]
2014-08-01 13:52
#5

Ja det förstår jag! Har läst så mycket om att håret blir sämre först när man börjar med balsammetoden, men det stämmer inte för mig och det är jag mycket glad för! 🙂

[Tilde]
2014-08-01 13:59
#6

För vissa blir det så eftersom man tvättar bort silikonerna som har lagt sig som en hinna över hårstråna. När den är borta ser man hur håret egentligen ser ut, vilket då oftast är väldigt torrt. Men för mig blev det heller inte sämre först, så det är nog individuellt. 😉

Annons:
Upp till toppen
Annons: