Annons:
Etikettprodukter
Läst 2410 ggr
Candy123
9/2/14, 5:59 PM

Få bort kokosolja?

Jag använde idag för första gången kokos olja till håret, och jag sköllde håret väldigt noggrant men det lämnade ändå olja kvar i håret så nu är håret väldigt stripit och flottigt :/. hur brukar ni få bort kokosolja? (Jag håller på med BM så schampoo är inget allternativ)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
[Teddies matte]
9/2/14, 8:28 PM
#1

Håller också på med BM, men har jag fått i för mycket kokosolja är det sista-schampo som gäller för min del. Det fungerar inte för alla att ha i kokosolja i hela håret, då är det bättre att bara använda i topparna.

Linnslins
10/4/14, 3:17 PM
#2

När jag gör inpackning med olivolja så brukar jag tvätta ur det med mitt tvättande balsam MEN jag masserar in balsamet i torrt hår. Sen blöter jag händerna och masserar upp balsamet mer och mer tills håret har blivit blött. Brukar räcka med en tvätt då.

Zadeira
10/11/14, 2:05 PM
#3

När jag gjort oljeinpackning så använder jag först mitt tvättbalsam på torrt hår med lite vatten i händerna för att spä ut balsamet. Jag gnider in det ordentligt och låter det sitta i minst 15 minuter innan jag sköljer noga med ljummet vatten (tycker ljummet vatten sköljer bättre än varmt eller kallt). Sen kör jag en omgång med mitt tvättbalsam till i hela håret.

De få gånger det inte funkar så kör jag med en omgång av mitt vårdande balsam också och låter det sitta i 5 minuter innan jag sköljer.

Upp till toppen
Annons: