Annons:
Etikettfärga-och-tona
Läst 758 ggr
[MARWAKE]
10/30/14, 1:06 PM

T ona håret?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo just nu är det så att jag har köpt hem en mörkbrunt toningsshamp. På bruksanvisningarna står det att produkten inte är gjord för 16 år och yngre ( det stog inte på förpackningen) och jag är 12 :/ Och det står även att man ska göra ett allergi test på 48 t, vilket jag inte orkar vänta på. Men jag har ju vissa allergier så det kanske är bra. Så jag har två frågor: 1. Kan jag tona håret även fast jag är 12 och det står 16? 2. Måste man verkligen göra ett allergi test på hela 48 timmar!? Kan jag inte göra ett på typ 12 timmar istället?

Annons:
Stortroll
10/30/14, 7:07 PM
#1

Jag är 11 tonade med det märket och gjorde inget allergitest. Funkade bra

Titta gärna in här ---> Min blogg

[MARWAKE]
10/30/14, 7:24 PM
#2

#1 Låter bra. Ska tona det i övermorgon iallafall :P mamma ville att jag gjorde ett allergi test ändå ;)

Katti
11/4/14, 1:47 AM
#3

De flesta visar ju inte allergiska reaktioner. Men får man en kan jag lova att man ångrar djupt att man inte testade innan. Så länge som 48 timmar tror jag dock inte att man behöver vänta. En allergi visar sig snabbare än så.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[MARWAKE]
11/4/14, 9:47 PM
#4

#4 Nä, tänkte också det. Men nu har jag iallafall tonat håret och det visade inte någon allergo vilket var bra ;)

[Tilde]
11/22/14, 12:57 PM
#5

Jag har aldrig gjort allergitest, men om man lätt reagerar på olika slags produkter eller har flera allergier kan det vara nödvändigt. Sen är väl inga hårfärger egentligen gjorda för barn, men det går ju att använda ändå även om produkten är stark och permanent.

Hur blev det? 🙂

Upp till toppen
Annons: