Annons:
Etikettprodukter
Läst 665 ggr
Hannamusic
2015-05-04 11:52

Hjälp med produkt!

Hej! För några dagar sen var jag hos en frisör som tipsade mig om moroccanoil intense curl Cream. När jag var liten hade jag väldigt lockigt hår (typ korkskruvar) men nu är det mer vågigt, långt och ganska tjockt, jag skulle gissa på att jag har 2a - 2b lockar nu. Använde produkten igår på blött hår och fick helt ok lockar när de torkat men nu när jag sovit på de är de inte kvar längre.. Hur som helst ska jag komma till saken nu så att den här texten inte blir allt för lång x)

Tror att jag använde lite för mycket eftersom att det här var första gången och det blev mest lockar där mitt hår är som kortast och där bak var det bara lätt vågigt.

Kan det ha blivit så att jag bara tog för mycket eller är den här produkten helt enkelt för tung för mina lockar? Tycker verkligen mycket om den här frisören och hon är verkligen erfaren så tror inte att hon skulle tipsat mig om den om den inte skulle funka på min hårtyp.

Ska se sen om jag kan hitta en bild på mitt lockiga/vågiga hår sen så att ni kan hjälpa till och avgöra vilken sort jag har.

Annons:
Sweety
2015-05-04 19:51
#1

Jag har väldigt lockigt hår och för mig fungerar moroccanoil helt okej. Det är en av mina favorit märken men det funkar ändå inte helt 100% för mig. Jag har inte provat den produkt som du skriver om men det du säger om att den kan vara för tung kan säkert stämma! Testa att ta mindre nästa gång och se om det hjälper.  :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Amandla
2015-05-05 11:21
#2

Det kan vara så att ditt hår lockar sig olika mycket på olika ställen. Sen kan frisyren påverka också, mina lockar försvinner nästan när håret är för långt/för lite uppklippt, och om det är för kort så blir det bara stora konstiga vågor. Eller så passar produkten inte riktigt ditt hår…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Officielle
2015-05-15 13:05
#3

Om man har naturligt lockigt hår kan det bli mer vågigt när man borstar det.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Upp till toppen
Annons: