Annons:
Etikettno-poo-metoder
Läst 961 ggr
Officielle
7/1/15, 8:39 PM

Rågmjölstvätt

På senaste tiden har jag blivit så inspirerad till att testa fler no-poo metoder. Har sedan tidigare testat ett par metoder men aldrig rågmjölstvätt. Nu vill jag testa det men undrar om det passar fett hår. Är det skonsamt?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
jossan...
7/4/15, 11:25 AM
#1

aldrig hört talas om det:p låter intressant…

Gud vad bra jag stavar…

Officielle
7/8/15, 6:49 PM
#2

Har gjort en äggtvätt nu då jag inte hade rågmjöl hemma. Har aldrig tvättat håret med ägg förut så det blir spännande att se resultatet.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Tilde]
7/26/15, 6:44 PM
#3

#2 Berätta gärna hur det blev och om det är något du rekommenderar! :)

Officielle
7/26/15, 10:41 PM
#4

#3 Det blev helt okej, håret såg rent ut i ungefär 2 dagar. Tror att det blivit bättre jag gnuggat mer

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

mollyt
8/8/15, 1:57 PM
#5

Jag använde malt havregryn som torrschampoo förut, blev jättesnyggt! Men man måste ha tid att borsta bort övrigt som skal från havregrynen och sådant. Så kanske ingen quick-fix innan festen, men grymt på att ge snyggt hår några dagar framöver.

[Tilde]
8/8/15, 2:29 PM
#6

#5 Har testat samma men med vetemjöl. Fungerar i princip likadant som torrschampo men man får vara noga med att borsta ur det sen. 🤐

Annons:
Words
8/11/15, 9:23 PM
#7

Jag tvättade håret med rågmjöl under flera månader för ett par år sedan. Tror det innehåller saponiner, vilket har tvättande egenskaper. Jag tyckte det verkade vara en väldigt mild tvättmetod. Jag gjorde som så att jag blandade 1-2 msk rågmjöl med vatten, masserade in det i hårbotten, lät det sitta någon minut och sedan sköljde jag ur det.

Upp till toppen
Annons: