Annons:
Etikettövrigt
Läst 1293 ggr
dundeer
2015-09-26 09:19

hjälp mot "frasigt" hår!

Jaa från ingenstans har mitt blanka friska hår blivit tråkigt och frasigt… jag kan inte komma på nått jag ändrat förutom att jag är en aning mer stressad nu för tiden. Såå tips på något väldigt bra och vårdande för halvtjockt lockigt hår (dvs de får inte tynga) som är så billigt som möjligt (rätt fattig..). Jag använde YTTERST sällan några produkter (hårspray, mousse osv) i håret. Men fönar efter dusch (varannan eller tredje dag). Färgar men max var 5de månad. Hjäälp :(

Annons:
jossan...
2015-09-26 09:22
#1

vad använder du när du tvättar håret?

Gud vad bra jag stavar…

dundeer
2015-09-26 16:27
#2

Har provat de mesta men de enda som funkar på min hårbotten (väldigt torr) är head and shoulders både shampoo och balsam… :/

jossan...
2015-09-26 17:16
#3

Ok, men om den är torr så rekomenderar jag verkligen balsammetoden till dig! alltså det behöver inte alls bli dyrt och det är super bra mot " frasigt" hår.

Gud vad bra jag stavar…

[Tilde]
2015-09-26 19:50
#4

Rekommenderar också balsammetoden! Mitt hår är aldrig frizzy (förutom om jag borstar det torrt eller om det är kallt och fuktigt ute) sedan jag började med BM. 🙂 Rekommenderar också någon slags olja att ha i håret, typ argan, ricin, kokosolja, osv. beroende på vad du vill använda. Bara lite av det och mest i topparna - men det hjälper mycket.  Använder själv arganolja ibland👍

dundeer
2015-09-28 10:18
#5

Okej om man skulle köra BM vet ni hur aloe veras (forever livings produkter) balsam funkar? :)

[Tilde]
2015-09-28 14:55
#6

#5 Känner tyvärr inte till dem. Har du innehållsförteckningen? Googla eventuellt på godkända balsam för BM. Brukar finnas långa listor med balsam man kan använda. 🙂

Annons:
dundeer
2015-09-28 21:04
#7

Jag ska fixa innehållsförteckning snart! ^^

dundeer
2015-09-28 22:03
#8

Jojoba balsam: Aloe Barbadensis Leaf Juice (Stabilized* Aloe Vera Gel), Aqua, Macadamias Integrifolia Seed Oil, Cetyl Alcohol, Glycerine, Dihydroxypropyl PEG-5 Linoleammonium Chloride, Glyceryl Stearate, Quaternium-80, Dimethicone, Stearalkonium Chloride, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Hydrolyzed Wheat Protein, Cetyl Stearyl Alcohol, Propylene Glycol, Panthenol, Ascorbic Acid, Tocopherol, Citric Acid, Parfum, Citronellol, Coumarin, Eugenol, Isoeugenol, Linalool, Sodium Benzoate, Phenoxyethanol, Methylparaben, Propylparaben, Potassium Sorbate.

Volym balsam: Aloe Barbadensis Leaf Juice (Stabilized* Aloe Vera Gel), Aqua, Cetyl Alcohol, Macadamias Integrifolia Seed Oil, Helianthus Annuus Seed Oil, Propanediol, Dimethicone, Behentrimonium Chloride, Bis-Hydroxy/Methoxy Amodimethicone, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Panthenol, Royal Jelly Powder, Hydrolyzed Wheat Protein, Isopropyl Alcohol, Butylene Glycol, Tocopherol, Glyceryl Stearate, Behentrimonium Methosulfate, Ascorbic Acid, Citric Acid, Parfum, Linalool, Limonene, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Methylisothiazolinone, Methylparaben, Phenoxy Ethanol.

Hydrate balsam: Aloe Barbadensis Leaf Juice (Stabilized Aloe Vera Gel), Aqua, Cetyl Alcohol, Dimethicone, Macadamias Integrifolia Seed Oil, Helianthus Annuus Seed Oil, Propanediol, Behentrimonium Chloride, Bis-Hydroxy/Methoxy Amodimethicone, Simmondsia Chinensis Seed Oil, Guar Hydroxypropyltrimonium Chloride, Panthenol, Royal Jelly Powder, Hydrolyzed Wheat Protein, Isopropyl Alcohol, Butylene Glycol, Tocopherol, Glyceryl Stearate, Behentrimonium Methosulfate, Ascorbic Acid, Citric Acid, Parfum, Linalool, Limonene, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Methylisothiazolinone, Methylparaben, Phenoxyethanol.

[Tilde]
2015-09-28 22:31
#9

#8 Ingen är tyvärr godkänd då de alla innehåller bl.a. silikoner. Ett tips är att de flesta silikoner slutar på -cone eller -xane (så kan man snabbt läsa igenom nya produkter och hitta i alla fall silikoner).

dundeer
2015-09-28 22:42
#10

Attans då… :/

jossan...
2015-09-29 15:51
#11

men det finns micket billiga balsam som fungerar till balsammetoden och om du använder slut på de du har så bör det väl inte bli några problem?

Gud vad bra jag stavar…

Upp till toppen
Annons: