Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 2815 ggr
[Tilde]
2014-04-09 18:21

Min hårrutin

Nu tänkte jag berätta för er om min hårrutin! 😃 Jag hoppas att folk antingen kan ta till sig av några idéer, eller kanske känner igen sig i vissa saker jag gör för att bevara mina lockar.

Tvätt

Jag tvättar håret varannan eller var tredje dag. Mest för mina lockar förstörs under nätterna, men också för jag gillar känslan av fräscht hår. Jag kör dock på BM (balsammetoden) och använder endast godkända balsam. Just nu kör jag på Garnier Fructis Volume restructure och TRESemmé naturals.

När jag fortfarande är i duschen, lutar jag mig fram och tar jag lite frizz-dämpande medel, vilket just nu är Jessicurl Confident coils och kramar upp i håret, mot hårbotten. Håret är alltså helt blött och samtidigt som jag kramar in produkten så kramas vatten ur.

Torka

När jag har kramat ur håret några gången i samma vända som jag har i CC (Confident coils), tar jag min kökshandduk och kramar ur håret lite med den.

Just nu använder jag den för att "ploppa" håret också, men jag har beställt en hårfön med diffuser som jag väntar spänt på… 😃

Styling

Jag stylar oftast inte håret, men har ibland i lite hårgelé när håret fortfarande är vått eller fuktigt. Sedan gnuggar jag med fingrarna närmast hårbotten lite här och var för att skapa mer volym. Detta gör jag oftast både när jag står rakt upp och när jag böjer mig fram så håret hänger mot golvet.

Sovdags

Normalt sover jag bara på mina lockar, men ibland sätter jag upp håret i en "ananasfrisyr", alltså en hästsvans mitt uppe på huvudet. Jag ska försöka skaffa en sovmössa i silke, eller möjligtvis försöka hitta ett annat sätt att rädda lockarna från att bli mosade i sömnen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: