Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 5020 ggr
[Tilde]
2014-04-10 12:29

Hur lång tid?

Hur lång tid tar ni på er att fixa håret? Med eller utan tvätt?

Jag vet att för vissa tar det flera timmar, medan andra är snabba och bli klara på ca 30 min. 😛

Annons:
Amandla
2014-04-14 12:30
#1

Mitt hår torkar väldigt långsamt, det kan ta sex timmar innan det är torrt ända in i hårbotten. Så helst tvättar jag det en gång i veckan ungefär, däremellan fixar jag det antingen med att sätta upp det eller göra som jag skrev här: #1 av Amandla


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Scorpio97
2014-04-15 22:41
#2

På morgonen tar det typ en minut. Jag lutar mig framåt och borstar, för att få lite volym sen skakar jag lite på huvudet så det lägger sig tillrätta. 

När jag duschar så kan jag fixa det på typ en kvart. Jag kör på BM, och tvättar med två balsam. Dock älskar jag att duscha, så det är inte alltför ovanligt att det tar en timme eller två ändå (: Sen tar det några timmar för det att torka.


//Jessie

Tova.O
2014-04-18 12:40
#3

Det varierar. På morgonen så gör jag antingen inget alls och har det naturligt eller så plattar jag det och det tar 30 min ungefär. Nu har jag det för det mesta naturligt. Det sparar på både tid och håret. Lockarna blir finare och mitt hår blir inte så frissigt. När jag duschar så tar det ungefär en halvtimme, tvättar det med schampoo och sedan låter jag en hårinpackning verka så länge som möjligt.

“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth

[Tilde]
2014-04-18 14:07
#4

Själv tvättar jag håret varannan eller var tredje dag med balsam (tvättbalsam och sen vårdande balsam). Efteråt kramar jag ur håret och ploppar det. Har därefter i en stylingprodukt och väntar i kanske 10 min innan ja fönar det med diffuser tills det är nästan 90% torrt. 🙂 Brukar väl gå på 30-40 min normalt, inklusive dusch.

Katti
2014-04-18 22:26
#5

Drar en borste eller afrokam igenom på morgonen. Det tar väl kanske 15 sekunder!

Tvättar det var fjärde dag ungefär. Badar nästan alltid då, och brukar ligga i badet och läsa, så det tar ungefär en till en och en halv timme. Men den tiden kan ju knappast sättas på hårkontot! Virar in håret några sekunder, men gnuggar inget. Efter det får det självtorka. Eftersom jag sover på mage kan jag gå och lägga mig med fuktigt hår.

Så vad kan det bli, en halvtimme i veckan kanske!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Intehärutandär
2014-04-27 19:40
#6

Från att vara tvättat, så självtorkar det på 20 min. Har väldigt tunt hår.

Annons:
Smullis
2014-04-27 20:20
#7

Från tvättning till att det är torrt och klart tar det kanske 1,5 - 2,5 timmar. Och då fönar jag ändå håret, ibland plattar. Vardagsstylingen på morgonen tar kanske bara 5 minuter då jag fixar det kvällen innan, lägger i en morrocan argan oil och sätter upp det i antingen flätor eller en knut. Kammar en snebena också så ser inte håret miinsta frizzigt ut när jag kammar det till mittbena på morgonen igen.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[erikam]
2014-04-28 11:47
#8

Om jag ska tvätta håret innan styling måste jag göra det på morgonen om det ska vara helt torrt på kvällen. Mitt hår får alltid självtorka och det tar upp emot 10 timmar om jag bara låter det hänga, mitt hår är tjockt. Ska jag platta också så är ju det lite tid… 12 timmar totalt om jag tvättar och stylar det 😭

[Rhodugune]
2014-04-28 12:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Att göra i ordning det tar för mig någon minut, sover med det i fläta, så jag släpper ut det tar några tag med borsten och sätter upp den i någon typ knut vanligtvis, tar inte lång tid alls.

Tvättar det ca en till två gånger i veckan, att tvätta det tar ca 15 min, kör bm, sen får det självtorka, tar ett par timmar upp till resten av dagen, men jag ser inte självtorkningen som tidsödande eftersom jag gör andra saker under tiden.

Tycker mitt hår är väldigt lättskött, känner att jag hittat en rutin som båda jag och mitt hår trivs med.

[TeamGolden]
2014-05-02 21:22
#10

Om jag har en bra dag då håret är fint vågigt kan jag bara gå ut, men är det en dag när håret ser helt kaos ut kan det ta uppåt 30 minuter, men då ska löshåret i också men det tar ca 3-7 minuter :) Annars plattar jag det, lockar löshåret, hårspray och massa annat skit haha :D

Virvlande
2014-05-05 16:57
#11

#1 Har samma problem. Torkar jättelångsamt! Om jag sätter upp håret när det är blött på morgonen är det blött på kvällen också. 😛

Tvättar håret mer och mer sällan. Har nu märkt att jag bara tvättar det på fredagar. Alltså en gång i veckan. Då tar det väl tio minuter med tvätt och borstning.

På morgonen tar det inte mer än en minut att fixa håret. Jag borstar och sätter upp det i en toffs. Ibland tar jag i lite torrschampo. 🙂

J0554N
2014-06-27 16:21
#12

Jag fixar oftast inte ens mitt hår till vardag, bara byter bena för att få mer volym så, 10 sekunder :D

Strong people don't put others down, they lift them up. 


Elliiez
2014-07-07 23:54
#13

Håller på kanske 40 minuter efter dusch. Då är det fön och borstning som gäller.  Kör vartannat tills de e fluffigt å helt tovfritt :)

Dock konstigt att innan när jag hade hår ner till typ höften/midjan tog det kanske bara en kvart att fixa håret efter dusch :o

Om de lufttorkar tar det nästan ett dygn

Har jättelockigt men fönar/borstar det så de blir vågit

Annons:
Upp till toppen
Annons: