Annons:
Etikettövrigt
Läst 9707 ggr
[Tilde]
4/11/14, 10:30 AM

När blev ditt hår lockigt?

Vid vilken ålder blev ditt hår lockigt? Är du född med naturligt fina lockar eller dök de inte upp förrän senare i livet? 

Själv hade jag väldigt sprött, ganska rakt hår upp till 5:an då det började bli vågigt. Ett år senare hade jag lockigt hår, men hade ingen aning om hur man skulle styla det eftersom jag inte var van vid det och ingen i min familj har lockigt hår… 🤔 Jätteskumt att det kom så sent! Men jag är ändå glad för det (ibland)! 😂

Annons:
Candy123
4/12/14, 7:18 PM
#1

Jag hade platt hår fram tills en dag på sommaren innan 6:an :) ingen i min familj har lockigt hår…

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[Tilde]
4/13/14, 10:21 AM
#2

#1 Blev det lockigt helt plötsligt eller fick du också vågor i håret först?

Candy123
4/13/14, 10:32 AM
#3

#2 det var kanske vågor i ungefär en vecka :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[Tilde]
4/13/14, 12:22 PM
#4

#3 Vad roligt 😃 Så konstigt att det helt plötsligt förändras och blir lockigt!

Amandla
4/14/14, 12:23 PM
#5

Mitt hår har gått fram och tillbaka mellan ganska rakt men med självfall till lockigt med korkskruvar. Numera hänger det på hur långt det är, har uppklippt hår och när det är nyklippt (mellan bh-bandet och midjan i längd) så krullar det upp sig rätt bra men när det gått för lång tid sen klippning (ner mot midjan) så blir det s-lockar istället.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tilde]
4/14/14, 12:31 PM
#6

#5 Intressant! Mitt påverkas också av längd (det gör nog de flestas), jag måste nästan ha uppklippt för att inte få helt volymlösa lockar. Dock tror jag mitt påverkas mycket av hur jag låter det torka… Det kan avgöra om jag får S-lockar eller fler korkskruvar. 🤪

Annons:
Amandla
4/14/14, 12:33 PM
#7

Jag skulle verkligen behöva klippa mig nu, ska bara få tummen ur… gillar när håret lockar sig mer och så vill jag inte ha så långt hår att jag måste akta det när jag sätter mig på toa 😮


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tilde]
4/14/14, 12:36 PM
#8

#7 Hahaha kan tänka mig det 😂 Har aldrig haft långt hår, men försöker spara det lite…. Vill samtidigt hålla det uppklippt för att hjälpa lockarna lite. Tänk att frisyren kan påverka så mycket! Lite jobbigt…

Amandla
4/14/14, 12:39 PM
#9

Ja, jag är glad att jag till slut fattade vilken min bästa frisyr var. Har haft kort och långt i alla möjliga varianter, men nu kommer jag inte att byta förutom att möjligen klippa lite kortare. Kanske. Jag har i stort sett helt slutat drömma mardrömmar om att någon klippt av mig håret eller klippt det helt felaktigt 😃Såna drömmar har jag vaknat gråtande ur många gånger.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Scorpio97
4/15/14, 10:43 PM
#10

Jag har inte alltid lockar faktiskt. Beror på vilket balsam jag använder, när jag duschar, samt luftfuktigheten (verkar det som). Så ibland har jag helt rakt hår, och ibland är det jättelockigt. Och vad jag kommer ihåg så har det alltid varit så (:


//Jessie

[Tilde]
4/15/14, 11:52 PM
#11

#10 Oj, så det kan vara både spikrakt och gå till raka motsatsen? 😮 Aldrig varit med om! Vad intressant!

stinabest
4/17/14, 4:06 PM
#12

Har alltid haft lockigt hår. Har bild på när jag var typ sex och hade typ page. Världens trollunge! Nu när jag har längre hår (strax under revbenen) så har jag mindre korkskruvar, men det är fortfarande lockigt.


Scorpio97
4/17/14, 4:09 PM
#13

#11 Ja, det är lite roligt faktiskt (: Jag kan påverka det lite själv, men oftast låter jag det vara som det är bara. Sen har jag oftast halvlockigt typ, det är inte jättevanligt att det är helt spikrakt eller superlockigt. Men det händer då och då.

Ibland har jag rakt hår på morgonen, men kommer hem med lockigt för att det varit blött ute xD Är lite roligt när man kollar sig i spegeln när man kommer hem, och börjar fundera när sjutton håret blev lockigt egentligen?!


//Jessie

Annons:
fidojunior
4/17/14, 6:36 PM
#14

Jag är född med lockigt hår. Båda mina föräldrar är lockiga. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Tilde]
4/17/14, 7:47 PM
#15

#14 Ingen av mina föräldrar har lockigt hår! Så skumt! Min farmor hade lite vågigt sådär… annars tror jag ingen förutom min gammelfarmor hade lockigt hår. 😮

[Wildfires]
4/18/14, 2:11 AM
#16

Har naturliga lockar, alltid haft.. Plattar jag det inte får jag det typiska "90-tals håret".. xD

Katti
4/18/14, 10:18 PM
#17

Mitt hår blir bara lockigare och lockigare! Hade ganska rakt hår med fall upp till gymnasiet, sedan lite lockigare. Minns inte att det ändrade sig i samband med första graviditeten, men när jag väntade min dotter hade jag plötsligt nästan rakt hår. Jag sa att Anni tog mina lockar och trodde jag skulle få en lockig unge, men hon är som jag när jag var i hennes ålder ungefär (hon fyller snart 13). Med tiden kom lockarna tillbaka och nu upplever jag det alltså mer och mer lockigt! Men det kanske är för att jag vill ha dem och bejakar dem, bl a genom att knappt handdukstorka och alltid låta håret självtorka!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Rhodugune]
4/19/14, 7:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jag var runt 30 år när jag började få mer och mer självfall, det kom med längden, ju längre det blev desto mer vågigt blev det, skulle säga att jag är en 2b. :)

JustMySelf
4/20/14, 5:28 PM
#19

Jag har jättekonstig hårhistoria. Hade extremt lockigt hår när jag var 3-5 år, när jag var runt 6-9 var det helt rakt, 10-18 har det varit lockigt hela tiden, ungefär 3A-3B och lite blandning av s-lockar och korkskruvar.

Nu är jag 19 (snart 20) och mitt hår har blivit mycket rakare. Det kom helt plötsligt en gång när jag klippte mig, men det är konstigt då jag klippte likadant som jag brukar, alltså bara topparna och så lite format med kortare framme vid ansiktet. Har nu ungefär 2b, det är ganska lockigt när jag tvättat det (BM) men blir rakare efter ett par dagar och är ibland knappt lockigt alls…

Är jättemärkligt och det känns knappt som mitt hår eftersom jag är van vid att det är lockigt hela tiden. Är inte hel nöjd alltså men mina 3A-3B kommer väl förhoppningsvis tillbaka så småningom :)

[Tilde]
4/20/14, 9:10 PM
#20

#19 Det låter riktigt konstigt! 😮 Har du bytt produkter eller liknande? Något borde det ju bero på… 🤔

Annons:
JustMySelf
4/20/14, 11:01 PM
#21

#20 Nu senare har jag ju gjort det, men inte i samband med den förändringen. Ja jag håller med men jag kan verkligen inte komma på vad det kan vara :s

Zolunia
4/21/14, 7:45 PM
#22

Jag har alltid vart lockig och älskar det! (förutom när jag önskar jag kunde ha en lugg… 😕) Det är tack vare lockarna väldigt få inser att jag har tunt hår. Automatiskt uppfattas lockigt hår som tjockt. 😉

[Tilde]
4/21/14, 8:15 PM
#23

#22 Haha ja ja har heller inte så tjockt hår, men lockarna gör att det blir mer volym och ser tjockare ut. 👍

[rumelle]
4/23/14, 9:43 AM
#24

Jag hade riktigt lockigt hår som liten. När jag var ca 10 år hade jag nästan helt rakt hår. När jag gick i femte klass började mitt hår bli stripigt och fult så jag klippte mig kort. När jag var ungefär 14-15 började lockarna komma tillbaka. När jag var 19 hade jag ordentliga korkskruvslockar. Nu är det lockigt till och från och vissa dagar nästan rakt, men oftast risigt och flygigt. Tror att jag skulle kunna få tillbaka mina lockar om jag skötte håret bättre, t.ex. med balsammetoden. Är bara rädd att jag inte skulle kuna få håret rent med enbart balsam då jag använder mycket spray för att hålla det på plats när jag har uppsatt.

NordicSunset
4/23/14, 1:38 PM
#25

Jag hade väldigt lockigt hår som liten, typ affro.

Har haft det hela livet men nu är det inte lika lockigt utan mer våg-lockigt! :)

Be the best version of you.

  • Zoella
[MARWAKE]
4/27/14, 6:53 PM
#26

Samma som #10 ;)

Intehärutandär
4/27/14, 7:35 PM
#27

Lockigt från start. Tjocka korkskruvar som barn, nu tunnare lockar.

Annons:
Debbiej02
4/28/14, 6:34 PM
#28

jag föddes med lockar men nu har jag knappt några kvar dom har väll nöts bort antar jag:)

Love Laleh<3<3:)

VildaVittra
4/28/14, 7:42 PM
#29

Född med korkskruvar, sedan har det haft olika fall genom åren, just nu är det relativt rakt för att vara mig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Crest
4/28/14, 11:54 PM
#30

Hade rakt hår (lite vågigt, kanske 2a) fram tills jag var 12 ungefär. Nu har jag 3a-hår :)

MrsBex
4/28/14, 11:55 PM
#31

Jag hade spikrakt hår tills jag blev 10-12 då började det plötsligt att bli lockigt och i dag är det superlockigt.
Har korkskruvar i hela håret.
Om jag borstar håret när det är torrt, kan håret bli rakt-ish, men då blir det också jättestort och alldeles frizzigt. :P

Ordmärkeri är den lindrigt intelligentes sätt att hävda sig

Beadavidsson99
4/29/14, 2:54 PM
#32

Jag har alltid haft lockigt hår, men inte jättelockigt utan lite smålockigt men ibland får jag verkligen skruvlockar, oftast nu är det mest mitt underhår som är lockigt.

[Rödluvan]1
5/1/14, 3:33 PM
#33

Jag har faktiskt ingen aning, det var en frisör som frågade om jag brukade använda något för att plocka fram mina lockar. Jag har alltid trott jag hade rakt hår. 

Det förklarade varför mitt hår såg ut som sjutton iofs.

jackiejohn
2/21/16, 11:22 PM
#34

Född med korkskruvar,nu i vuxen ålder så är ju dels håret väldigt mycket längre (slutar strax nedanför mitten av ryggen) underhåret är korkskruvar men "överhåret" är någon mix av korkskruv/vågigt. Men jag har också hyfsat tjockt hår och det är tungt så håret orkar inte locka sig självt lika mycket då men hjälper jag det på traven är det mestadels korkskruvar. Min mor har rakt och tunt hår likaså min syster,min far har tjock hår och självfallet om han sparar ut mer än 2-3cm! Haha… jag och min bror har tjock och lockigt. Jag har dock mest lockar av oss två hans är vågigt "bara" :p Min dotter ser ut som mig när jag var liten, korkskruvar så kommentaren är ofta "men oj hon har ju rätt långt hår! Det syns inte…" Nä för allt sitter som små fjädrar på huvudet haha

Annons:
[Outlawly]
2/23/16, 5:25 PM
#35

Jag föddes med hår som ängeln Gabriel. Blont och lockigt!

Elliiez
2/26/16, 10:33 PM
#36

Spikrakt från till 12år, då blev det smått vågigt. Tillräckligt för att det skulle vara skillnad efter plattning. Sen blev de vågigare med åren. Sen gjorde jag rakpermanent , ett år efter kapade jag av allt och  då växte de nya ut som vågigt och nästintill lockigt. S Sen ännu en rakpermanent på det nya håret och de nya blev samma lockar som jag har idag. Sen i somras när jag klippte av 2dm för att bli av med det raka håret  så är jag idag cirka 2c/3a nånstans om jag hjälper lockarna på traven :)

BaltizSimbaLukas
4/7/16, 8:45 PM
#37

Jag har alltid haft lockigt hår. Mitt är självtyngande (ellervaddetnuheter) och om jag hade klippt det kort nu så hade jag nog blivit skruvad hela jag… 😂 Den enda jag vet i min släkt som har lockigt hår är min farmor. Om jag låter håret vindtorka blir det lockigare.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

buschiq
2/16/17, 1:09 PM
#38

Jag hade spikrakt hår fram till mitt första barn vid 20. Då började underhåret locka sig rejält, korkskruvar. Ovanpå var det fortfarande rakt. 

När jag var gravid med min andra kom överhåret ikapp och jag började se lite mer normal ut. 😃 Numera är det lite dagsform om jag har rakt eller lockigt hår, men anstränger jag mig litegrann finns korkskruvarna kvar.

Driver Fixabloggen - Blogga är skoj!  

[Tilde]
2/19/17, 11:11 PM
#39

#38 Vad intressant att det varierar så! Jag kan såklart få mer vågigt än lockigt om jag stylar det så men skulle aldrig kunna få rakt hår utan att platta det. 🤦‍♂️

Upp till toppen
Annons: