Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 1307 ggr
[Tilde]
4/13/14, 2:25 PM

Tips! "Ananasfrisyren"

Jag skrev om ananasfrisyren i artikeln om att sova med lockar - och jag måste bara säga att det funkar utmärkt! Jag ska från och med nu alltid sova med ananasfrisyren 😃 Lockarna bevaras och håret slits inte på samma sätt.

Tänk bara på att använda snoddar utan metall på.

Rekommenderar absolut detta! Det fungerar på mellanlångt till långt hår (ej på så kort att du inte kan sätta upp håret och en på så långt att håret hänger ner längs kinderna när det är uppsatt på huvudet).

Annons:
Carlaina
5/2/14, 9:10 PM
#1

Åh, detta skulle vara perfekt - fast mitt hår är för långt. Sätter jag upp det i ananasfrisyren så kommer det till nedanför axlarna. 

Finns det någon annan frisyr man kan sova med? Sover just nu med fläta, men det förstör lockarna.

[Tilde]
5/2/14, 9:13 PM
#2

#1 Åh, önskar jag hade så långt hår! haha

Hmm, njaa då kanske det är bäst med en sovmössa i silke? Eller möjligt vis en lös knut, men det kanske är svårt att få till med lockarna i behåll?

Carlaina
5/2/14, 10:19 PM
#3

#2 Ja, det är ju fint, men ibland vill man bara raka av det trots allt haha ^^

Jo, det kanske det är iofs, men var hittar man en sådan då? 

Med en lös knut måste tyvärr lockarna offra sig, så helst vill man ju hitta något annat alternativ ^^

[Tilde]
5/3/14, 10:00 AM
#4

#3 Jag har sett såna på eBay :) Annars kan man ju alltid sy en själv om man är duktig! 😃

[rumelle]
5/3/14, 9:35 PM
#5

Det jag undrar är om håret inte blir format efter snodden när man sover med det uppsatt? Jag kan normalt inte släppa ut håret efter att ha haft det uppsatt med snodd eftersom hår blir väldigt tydligt format efter snodden. 🤔

[Tilde]
5/3/14, 10:12 PM
#6

#5 Hmm det beror nog på hur ens hår är. Mitt hår får massa volym av ananasfrisyren, Jag får rätta till det lite när jag släpper ut det, för det är lite format efter snodden, men det går att fixa till ganska lätt på mig. 🙂

Annons:
[rumelle]
5/3/14, 10:17 PM
#7

#6 Får prova när mitt hår är tillräckligt långt för att jag ska kunna sätta upp en tillräckligt hög tofs, men känner mig lite tveksam till att det ska fungera. Jag kan i princip vika mitt hår mellan fingrarna i mindre än en minut och det blir format efter det.

[Tilde]
5/3/14, 10:52 PM
#8

#7 Jaså? Haha låter inte som om ananasfrisyren skulle funka så bra då.. 🤔 Mitt hår "anpassar" sig väldigt lätt!

Upp till toppen
Annons: