Annons:
Etikettövrigt
Läst 1893 ggr
[Tilde]
4/24/14, 9:02 AM

Din hårfärg

Vilken hårfärg har du naturligt? Om du nu är grå/vit-hårig får du gärna klicka på den hårfärg du hade innan. 😉

Annons:
VildaVittra
4/24/14, 9:28 AM
#1

Valde annat, då jag är strawberry blonde, dvs en blandning mellan blont och ljusbrunt hår med röda skiftningar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Tilde]
4/24/14, 9:49 AM
#2

Själv är jag guldblond naturligt 😃 Ljus färg på sommaren och något tråkigare på vintern… *life of a blonde*

Zolunia
4/24/14, 3:30 PM
#3

Jag skiftar i hårfärg som en kameleont. Men jag var sugen på att återgå till det naturliga mörkbruna, näst intill svarta hår jag har… Men det är svårt, då jag har varit mörkblond och solen bleker håret ännu mer… The course of Spain… Och ja, jag vågar klaga över solen! Muahahaha!

[Rhodugune]
4/25/14, 5:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Mitt är kastanjebrunt, trivs väldigt bra med min hårfärg, saknar inte inte att jag inte kan färg det, har valt bort det för att spara långt i stället. :)

[rumelle]
4/26/14, 8:08 AM
#5

Det var längesen jag verkligen såg min naturliga hårfärg, men askblond beskriver nog min utväxt bäst. Annars färgar jag håret brunsvart.

Zolunia
4/26/14, 3:45 PM
#6

#4 det är en bra kompromiss… Tänkte göra detsamma men får som sagt, lite problem med den starka solen. Vackert hår har du!

Annons:
Smullis
4/26/14, 4:29 PM
#7

Jag har mörkbrunt hår! Askigt vid roten och en varm ton på topparna :p

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Alex
4/27/14, 1:36 PM
#8

Ljusbrunt åt cendréhållet senast jag såg den, det var dock några år sen nu. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Scorpio97
4/27/14, 3:29 PM
#9

Valde brunt. Har antingen mörkblont eller ljusbrunt, beroende på om det är sommar/vinter och i vilket ljus jag är i (:


//Jessie

Idakarrlsson
4/27/14, 3:45 PM
#10

Jag vald annat för jag har blont med röda inslag och det är min naturliga färg. Vet inte om det finns nått namn för det men men.

Folk brukar fråga mig om jag någonsin färgat eller slingat håret för i vissa skiftningar se håret väldig rött ut + att på sommaren får jag riktiga ordentliga blonda slingor, men det har jag då aldrig gjort.

Jag är nöjd med mitt hår och mina slingor på sommaren ;)

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Carlaina
4/27/14, 4:29 PM
#11

Jadu, bra fråga ;)

Valde "annat", då jag föddes med mörkbrunt hår (nästan svart), fick cancer & tappade allt, blev kritvit. Med åren har jag blivit mörkare och mörkare, är just nu någon färg som jag, personligen inte kan identifiera. Men mörkare, det blir jag fortfarande ;)

[Tilde]
4/27/14, 5:40 PM
#12

#10 Det låter fint, lägg gärna upp bild! :) Är det som engelskans "strawberry blonde"? Rödblond kan man nog säga i alla fall… 😛

#11 Oj! Beklagar cancern och hoppas såklart att du är helt återställd! Intressant att håret har blivit så pass mörkt med åren.

Intehärutandär
4/27/14, 7:38 PM
#13

Kopparbrun, nu med grått ( under hårfärg).

Annons:
pyttipanna
4/27/14, 9:27 PM
#14

Orange/guld lite svårt att beskriva haha ;)

[Tilde]
4/27/14, 9:53 PM
#15

Lägg gärna upp bilder, ni som inte riktigt kan beskriva färgen! 🙂

JustMySelf
4/29/14, 12:06 AM
#16

Mitt är blont, ganska guldblont naturligt och så har jag blekt lite ljusare slingor i.

[MARWAKE]
4/29/14, 6:58 AM
#17

Gulblont! :D

Indriz
4/30/14, 9:38 PM
#18

Riktigt mörkblont hår som min pappa. Jag trodde han hade svart hår när jag var liten för det var så mycket mörkare än de ljusa tonerna av brunt! Färgar till chokladbrun som det ser ut nu och man kan knappt se att jag har utväxt -- jätteskönt!

Make the right thing easy and the wrong thing hard. Remember that the horse is the best teacher you'll ever find and that he is a reflection of the one who cares for him.

Crest
5/1/14, 8:27 AM
#19

Beror lite på hur återfuktat det är (ju torrare, desto ljusare), men olika nyanser av mellanblont med röda inslag i vissa ljus :)

Idakarrlsson
5/4/14, 12:06 AM
#20

#12 Vi möts igen, i ett sent svar haha! ;) Ska fixa en bild tills imorgon ifall jag hinner. :D

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Annons:
Mysan_
5/4/14, 8:55 AM
#21

Brun-blont

pirri17
5/5/14, 4:45 AM
#22

Ljusbrunt åt mellanbrunt hår som blir lite mörkare än så om jag inte tvättar håret på halva veckan!

Brunett

Virvlande
5/5/14, 9:20 AM
#23

Blond utan röda pigment.. Vilket försvårar saker när jag vill färga håret. Jag måste först ha rött i och sedan brunt (om jag vill ha brunt). Annars blir håret kloakgrönt efter ett tag.. Jag har färgat knallrött förut och det har funkat ett tag, men jag måste färga om ofta då färgen försvinner snabbt. Det kan gå från rött till brunt till grönt på vissa ställen, på andra går det från rött till orange och luggen blir blond..

Jag gillar min naturliga hårfärg, som är ganska ljus och guldig, men det ser alltid ut som att jag har mörk utväxt.. Det blir blont när det växer ut sen. =P

Nelley
5/5/14, 12:33 PM
#24

öhhhh, oopss.. jag tryckte rött fast jag har ju färgat det egentligen så har jag typ tråk askig blondbrun 🤪

Jetaime
5/6/14, 10:41 PM
#25

Jag valde annat då mitt hår är färgat :) Rött.
(antar att rött menas med naturligt röd - "ginger")

Crest
5/6/14, 10:47 PM
#26

Mellanblond/mörkt gyllenblond med röda pigment (eller snarare, vissa hårstrån som är grova, till skillnad från mina annras tunna, och helt kopparröda. Kunde inte hela håret fått den färgen i stället, älskar rött hår…).

komkoma
5/7/14, 12:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

curly ginger power right here

Annons:
Jetaime
5/7/14, 6:50 PM
#28

Jag insåg först nu att jag missförstod litegrann.. eller bara läste lite slarvigt.. 🤪

Min naturliga hårfärg är ungefär guld-brun..

Crest
5/7/14, 10:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Sådär, hittade en bild där min hårfärg ser ut som i verkligheten ;) Den ser nämligen ofta ganska annorlunda ut på bild :P

Zolunia
5/8/14, 5:57 PM
#30

Det vi fick lära oss på frisörskolan är denna skala:

2-svart
3-mörkbrunt
4 - mellanbrunt
5- ljusbrunt
6- mörkblondt
7-mellanblondt
8-ljusblondt
9- ultra/extra ljusblondt
10 - Vitt

Fråga inte vart ettan tog vägen, för ingen har hittat den! ;)
De flesta skandinaver ligger på runt en 6:a, även kallat råttfärg. (okej, kanske en grov generalisering, men jag tror ni fattar!)

[AnimalLover1]
5/10/14, 9:57 PM
#31

Stolt svarthårig :D

gardit
5/12/14, 11:01 PM
#32

Har varierat från "ginger"-rött som bebis, röd-blond som barn, mörkare rött i tonåren till röd-brun och på senare år med gråa inslag.

Ingen färgning - jag duger som jag är!

cattisa
5/16/14, 9:01 PM
#33

Har varit ljusbrun - mellanbrun, men är nu delvis grå. Mest framtill enligt frisören. Inte kul alls, så jag tonar det lite mörkare brunt än jag hade tidigare. Ljusare slingor ibland.

"Tur har man kanske varje dag, otur mera sällan". Valfridus I. President i republiken Åsen och Fristaten Holmen

[hejhejhej!]
5/16/14, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Hi.

Annons:
[EmmiieErixon]
5/17/14, 12:11 AM
#35

Naturligt så är jag lite askigt blond i rötterna men blir mer strawberryblond i längderna och efter en sommar med sol så brukade mitt hår vara som guld. men nu…jadu färgat det så mycket under så lång tid så vet knappt vad jag är längre…men utväxten sys så än är jag askblond där inne 😛

[Ellabella347]
5/24/14, 9:44 AM
#36

jag har cendre färgat hår men det ser ut som om jag har blont, alla min vänner säger : men Ella du har ju blot hår, jag : nää det är cendre

[Ellabella347]
5/24/14, 9:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

glömde bild 😉

LinaLj
5/27/14, 10:29 AM
#38

Jag har mellanblont hår med inslag av guld och rött.

Officielle
5/28/14, 10:29 PM
#39

#4 Håller du på med bm? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

pirri17
6/6/14, 4:21 AM
#40

Mitt hår är ljusbrunt till mellanbrun! Min mormor hade naturligt svart och morfar blond, mamma blond, moster mörkbrunt och pappa mörkbrunt!

Brunett

Upp till toppen
Annons: