Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 905 ggr
[Outlawly]
5/3/14, 1:44 PM

Trassel

Tjohejsan!

Jag har ett underbart ruffs på mitt huvud! Men efter 2 timmar utsläppt har jag 347 tusen tovor i nacken D:

Detta problem är så jobbigt att jag överväger att klippa av till typ nacken(dvs av med 20 cm)

Har för det mesta uppsatt toffs eller fläta (måste på jobbet) och sen trasslar det sig utsläppt på en gång. Även fast jag bara har tvättat och har de löst så är glädjen inte långvarig. Och man ska ju helst inte borsta håret heller har jag läst. Har använt hårolja och leave in balsam

Har ni någon bra lösning på detta så är jag tacksam :)

Annons:
VildaVittra
5/3/14, 1:45 PM
#1

Sluta att använda schampo.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Outlawly]
5/3/14, 1:49 PM
#2

Är det verkligen så enkelt? Att köra balsammetoden då?

Candy123
5/3/14, 2:02 PM
#3

Sen jag började köra BM (började i december) har jag inte haft en endaste stor tova :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

VildaVittra
5/3/14, 2:08 PM
#4

#2 Balsammetoden, äggtvätt eller enbart tvätta med vatten, det finns många sätt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Outlawly]
5/3/14, 2:14 PM
#5

#3 åh det låter ju underbart:)

#2 men försvinner verkligen allt skit damm och sånt av bara sån behandling?

Läste att man ska borsta bort skit med en tät borste men då förstör man väl lockarna på en gång. Rätta mig om jag har fel :)

VildaVittra
5/3/14, 2:24 PM
#6

#5 Ja, det gör det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Tilde]
5/3/14, 3:33 PM
#7

Balsammetoden är superbra tycker jag! Mitt hår har blivit mycket mjukare och enklare att få styr på. 🙂 Trasslar sig aldrig ens i snodden när jag har uppsatt, vilket brukade vara en mardröm.

[Outlawly]
5/3/14, 3:45 PM
#8

Okej vad bra :) då ska jag väl ta och läsa på lite om detta och köpa nya hårprodukter ;)

Delfinen02
5/4/14, 9:00 AM
#9

Borsta inte håret när det är torrt.

Först kan du blöta håret sedan borsta det och när du har gjort det kan du ta moss i håret och hårgele så det blir blankt.🙂

Så gör jag för jag har också så.

[Tilde]
5/4/14, 9:14 AM
#10

Enda gången jag borstar håret är när jag har balsam i,  duschen. men det är inte alltid jag borstar det.

Crest
5/4/14, 7:06 PM
#11

Även jag kan rekommendera balsammetoden, men framför allt: köp en javascript:nicTemp();! Fick en sådan i julklapp och älskar den! Ganska dyr men definitivt värd pengarna. Funkar både att borsta igenom blött hår i duschen, men även för torrt hår (lockarna förstörs då förstås, men tycker inte håret blir lika frissigt som om man borstar det torrt med vanlig borste. Brukar borsta igenom torrt när jag ska fläta håret). Tar ca 2 minuter att borsta igenom hela mitt hår, medan det med en vanlig borste/bredtandad kam tar 7-10 minuter minst…

Upp till toppen
Annons: