Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 797 ggr
[Tilde]
5/22/14, 9:16 AM

Minska frizz

Hur gör ni för att minska frizz? Använder ni en speciell produkt eller kör ni på en viss metod i eller efter duschen?

Vill gärna ha lite tips! :)

Annons:
The_pearl
5/22/14, 10:37 AM
#1

Undrar också detta. O hur ni gör med dom här små lockiga fjunen som letar sig ut o bildar en "fin" aura runt skallen ;) Ni vet den som alla tycker är så söt… den som man själv inte tycker e SÅ söt.. 😁haha

[Tilde]
5/22/14, 12:12 PM
#2

Jag brukar borsta håret i duschen när balsam är i och efter duschen innan jag tar i en BM-godkänd hårgelé. Ibland flätar jag även håret när det är blött så jag inte får frizz, men å andra sidan blir det inte lockigt ovanpå huvudet då. :/

Skulle gärna ta emot tips på produkter, men balsammetoden-godkända i så fall!

[rumelle]
5/22/14, 6:37 PM
#3

Jag brukar ha i mousse eller gelé i håret när det är fuktigt och sedan låta det självtorka. När det är torrt använder jag händerna till att krama håret mjukt igen (det blir ju hårt av produkterna), sen sprayar jag längderna lätt. Fungerar väldigt bra mot frizz tycker jag. 🙂

[Tilde]
5/22/14, 7:04 PM
#4

#3 Sprayar med vatten då, eller? :o

Virvlande
5/23/14, 9:52 AM
#5

Jag använder väldigt få produkter, men när jag ska göra nåt speciellt och de där små fjunen letar sig ut från uppsättningen brukar jag ta en tandborste och spraya den med hårspray. Sen "kammar" jag ner fjunen med den. Det funkar utmärkt för mig. =)

[Tilde]
5/23/14, 10:09 AM
#6

#5 Det låter smart! Tyvärr använder jag inte hårspray mer än kanske en gång om året. 🤔

Annons:
[rumelle]
5/23/14, 11:44 AM
#7

#4 Hårspray!

[Tilde]
5/23/14, 12:16 PM
#8

#7 Jaha! Jag som inte vill använda hårspray :/

Någon som vet om det finns någon BM-godkänt sådan?

[rumelle]
5/23/14, 12:21 PM
#9

#8 Jag använder Schwarzkopf got2b glued hårspray (stor gul flaska). Den innehåller alkohol men ska i övrigt vara godkänd för BM.

[Tilde]
5/23/14, 1:25 PM
#10

#9 Jaså! Får kolla upp den, för det låter ju riktigt bra i så fall 👍

Zolunia
5/23/14, 8:20 PM
#11

#1 Min storebror kallade dem för "solstrålar" när jag var liten… ☀️🙂

Man kan alltid göra hemmagjord hårspray på vatten och socker. Risken är nog att det inte ser så snyggt ut när man borstar ut det…

Upp till toppen
Annons: