Annons:
Etikettövrigt
Läst 749 ggr
jossan...
2014-06-03 21:08

Att inte borsta blött hår!?

Bara jag som får mikrofon frilla om jag borstar håret nör det är torrt? Asså all hårtips är typ att man inte ska göra det… Så kommer jag där och typ borstar i duschen:p Nån som vet nåt medel som tynger ner lite kanske?

Gud vad bra jag stavar…

Annons:
[Yllhilda]
2014-06-03 21:14
#1

Har du provat en bredtandad hårborste eller svinborste?

Melissa V
2014-06-03 21:25
#2

Vad frisörer sagt till mig är att de sliter lika mycket att borsta torrt hår som dyblött hår. 
Det är de halvblöta-/torra håret man inte ska borsta då de sliter mycket. (Sen är jag ingen frisör så vet inte själv, men två olika som är oberoende av varann har sagt de till mig i alla fall) 
Jag måste borsta mitt direkt efter duschen, annars ser det hemskt ut samt att det blir sjukt mycket tovor som nästan är omöjliga att reda ut om de torkar oborstat. 
Men som tidigare köp en svinborste

Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum


jossan...
2014-06-03 22:14
#3

# 1 ja brdtandad har jag provat och många andra både kammar och borstar… #2 samma här

Gud vad bra jag stavar…

[Tilde]
2014-06-03 22:17
#4

Jag borstar i duschen när jag har balsam i, då glider ju borsten eller kammen igenom tack vare balsamet :) Känns inte som det sliter lika mycket då i alla fall!

Skulle aldrig borsta torrt hår såvida det inte är plattat! Får 100% frizz!

jossan...
2014-06-03 22:19
#5

Jag kan inte ens borsta plattat hår utan att det ser honstigt ut och mitt hår tar dessutom år att platta:/

Gud vad bra jag stavar…

fidojunior
2014-06-04 08:21
#6

Jag borstar alltid mitt hår i duschen med balsam i med en tangle teezer och när jag kommer ut med en bredtandad kam. Håret blir otroligt fult, stort och frissigt om jag borstar när det är torrt och det gör ont och glider inte lika lätt genom håret som när det är blött. Efteråt borstar jag med en bredtandad kam för att håret annars ligger som slickat på huvudet om jag inte rör det och jag vill ha lite volym ändå.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Annons:
Upp till toppen
Annons: