Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 2082 ggr
[Förlovad]
2014-06-09 14:21

Lockigt hår hur ska jag sköta det ?

Jag har naturligt själv lockigt men hur ska jag sköta om det så lockarna blir fina. Just nu tycker jag bara mitt hår är jobbigt kom gärna med tips hur jag kan få mina lockar fina och inte bara allmänt jobbigt

Annons:
Crest
2014-06-09 16:58
#1

Vad är det som är jobbigt? Frissigt, trassligt, torrt eller något annat? :)

[Förlovad]
2014-06-09 17:44
#2

Rufsigt

[Tilde]
2014-06-09 19:08
#3

Vad använder du för hårprodukter? Handduk? Hur har du håret när du sover?

[Förlovad]
2014-06-10 08:52
#4

Ja olika schampo som finns hemma billig typ  sen inget mer.

När jag sover har jag håret  nere annars har jag det i toffs och hårspänne på dagen. När jag är trött brukar jag somna med tofs och hårspännen  i.

Jag brukar oftast använda mjuka handdukar

[Tilde]
2014-06-10 11:43
#5

Då är det inte konstigt om håret blir rufsigt! 🤪 Lockigt hår är torrare än annat hår och kräver extra mycket vård. 

Jag hade nog börjat med balsammetoden, men vill du inte det så bör du i alla fall använda vårdande och återfuktande produkter för håret. Sen kan du forma och styla med hårgelé för att få snyggare lockar.

Du borde sova med håret i en snodd högt upp på huvudet eller liknande för att undvika all friktion mot kudden (såvida du inte har en sidenkudde). Detta gör håret garanterat rufsigt och frissigt! 

Mjuk handuk som i fiberhandduk? Kökshandduk? Vanliga handdukar är nämligen väldigt dåliga på grund av friktionen. 

Rekommenderar att läsa igenom olika artiklar här på sajten för att få en överblick 🙂 Har samlat ihop många bra tips för snygga välvårdade lockar!

[Förlovad]
2014-06-10 16:21
#6

Fiber

Annons:
komkoma
2014-06-14 09:23
#7

när jag vill att mitt lockiga hår ska vara lockigt så brukar jag antingen ha en såndär annanastoffs under natten eller flätor. 

har kört på balsammetoden de senaste åren och upplever att mitt hår är mindre ruffsigt och torrt.

Upp till toppen
Annons: