Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 1218 ggr
mallsan
2014-06-20 00:05

För långt hår

Har långt hår (ner till midjan ungefär) och har försökt locka håret ett antal gånger med locktång. Problemet är dock att håret är såpass långt att bara topparna blir lockiga. 

Provat att sova med små flätor i fuktigt hår ibland, då blir det lockigt med inte särskilt snyggt.

Hur gör ni? ;-)

Annons:
[Tilde]
2014-06-20 12:52
#1

Du kan ta slingor och rulla runt fingrarna (kanske två fingrar, men det beror också på hur stora lockar du vill ha).. Sedan nålar du fast "rullen" mot hårbotten och sover med håret fyllt av dem. 🙂

mallsan
2014-06-22 18:22
#2

Tack för tipset! Får prova det inatt :)

[Tilde]
2014-06-22 19:38
#3

Visa gärna resultat sen 👍

[Rhodugune]
2014-06-23 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag har två metoder som jag har använt med framgång på mitt långa hår, har nedanför rumpan, den första kallas cocoon curls.
För mig ger det lockar som känns lite mer definerade än med den andra metoden, minus är att det tar så mycket längre tid.
Att göra de "kokonger" som jag har på bilden tog mig lite mer än en timme att göra, mycket för att det är lätt råka dra ur en när man gör nästa, så om man inte är lika fumlig som jag går det nog mycket fortare.

[Rhodugune]
2014-06-23 18:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Den andra metoden som är väldigt snabb och smidig och ger väldigt fina lockar kallas för ragcurls.

[Rhodugune]
2014-06-23 18:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Så här ser mitt hår ut i vanliga fall, har lite vågor i håret men inte mycket mer, så du ser skillanden.

Annons:
Upp till toppen
Annons: