Annons:
Etikettövrigt
Läst 842 ggr
Officielle
2014-07-04 12:26

Sistatvätt igen?

Hej! Jag håller på med BM och har sovit över hos en kompis. Vi sov i hennes säng så tror ni att sulfater kan ha "smittats" över från hennes kudde till mitt hår? Måste jag sistatvätta håret igen? Tacksam för snabbt svar! :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
[Tilde]
2014-07-04 20:51
#1

Näää, det låter långsökt. Kanske fastnar pyttelite av hennes produkter på kudden, men det lär inte vara något som förstör ditt hår. 🙂

[rumelle]
2014-07-06 16:30
#2

Håller med #1, isåfall borde man ju kunna få fel sorts "skit" i håret bara man går utanför hemmet, utav diverse avgaser och sånt som finns i luften. Du kan nog vara lugn och fortsätta som vanligt. :)

Officielle
2014-07-06 21:01
#3

Okej, tack så mycket för era svar! Jag körde på med bara balsam :D

Nu har dock ett nytt problem uppstått. Första gången jag testade BM använde jag Garant såklart balsam och det tyckte jag verkligen om! Håret blev så lent och mjukt av det balsamet.. enda problemet var att jag upplevde att jag tappade mycket hår.

Nu när jag började med BM igen förra veckan använde jag Neutral's balsam. Mitt hår känns inte rent efter att jag tvättat med det balsamet. Det enda positiva är att jag inte tappar lika mycket hår som med Garant. 

Vad ska jag göra nu?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Tilde]
2014-07-06 21:03
#4

#3 Hur gör du när du tvättar och sköljer håret? Man måste massera väldigt noga när man för med BM, samt skölja ur i längre tid än vad man är van vid.

Det kan dock ta ett tag innan hårbotten vänjer sig vid balsammetoden och då kan håret se/kännas fett ett tag. Tog nog någon vecka för mig innan mitt hår blev vant vid BM, men jag vet att det tar lite längre tid för andra.

Officielle
2014-07-06 21:44
#5

#4 Jag sköljer håret i några minuter, kanske 3 och sedan tar jag cirka en halv deciliter balsam och gnuggar in i hårbotten ett tag. Sedan låter jag balsamet vara i och rakar benen och tvättar kroppen ett tag. Sedan sköljer jag håret i typ 2 sekunder så det bara blir lite mer blött, efter det gnuggar jag in balsamet lite till och sköljer sedan ur i 2-3 minuter. 

Tvättade håret på samma sätt med båda balsamen men ändå så blir det inte rent av Neutrals. :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Tilde]
2014-07-06 22:06
#6

#5 Då låter det mer som om din hårbotten inte är van vid bara balsam och producerar mer oljor än normalt. Hur länge har du kört på detta balsamet?

Annons:
Officielle
2014-07-06 22:15
#7

#6 Har använt det här balsamet 2-3 gånger bara. Såhär blev det aldrig av Garant Såklart balsam dock.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Tilde]
2014-07-07 09:10
#8

#7 Kan du kanske ta bild på hur håret ser ut efter tvätt (när det har torkat)? Så kan vi se hur illa det är och om det är 'normalt' eller ej. :)

Officielle
2014-07-07 10:17
#9

#8 Självklart! Ska dock inte tvätts håret igen förrän på Tisdag/Onsdag eftersom jag försöker sluta tvätta det vare dag så det får bli då. :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Tilde]
2014-07-07 10:28
#10

#9 Bra idé! :)

Officielle
2014-07-07 14:08
#11

Kom på en sak till! Jag undrar om jag kan blanda Garant balsam med Neutrals balsam för att få fram ett tvättbalsam som passar mig? Jag tycker att Neutrals balsam är lite för lätt och Garant känns lite tungt. Skulle det gå att blanda de? :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Tilde]
2014-07-08 23:38
#12

#11 Jadå, testa! :) Jag blandar ibland mina två.

Officielle
2014-07-09 09:16
#13

#12 Okej, tack! :) Om man har badat i en sjö eller i en pool, måste man använda schampo då? :D

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
[Tilde]
2014-07-11 14:00
#14

#13 Nej, balsam gör lika mycket rent som schampo! Det lär ju inte finnas silikoner och grejer i en sjö ;)

Upp till toppen
Annons: