Annons:
Etikettövrigt
Läst 421 ggr
getflikkan
7/9/14, 5:07 PM

Sista funderingar innan BM start

1. Hur gör man sin sistatvätt? Kör man först sista schampo, tvättbalsam i hårbotten sen och vårdande i längderna eller hur gör ni? :) 2. Om jag badat i pool eller sjö/hav, behöver man använda sista schampot igen då? 3.Kan man använda sista schampot igen ifall det känns som att håret inte blir rent? 4. Om jag sover över hos någon ex, pojkvän. Och sover i hans kuddar osv, behöver jag göra sistatvätt igen då? Tänkte ifall jag skulle fått silikoner i håret av han. :)

Annons:
Bananbullar
7/9/14, 6:11 PM
#1

1.  Jag brukar köra sista schampoo + vårdande i längderna när jag kör en sista schampoo omgång. 

2. Nej, det skulle jag inte säga att du måste göra. Men känner du att ditt hår har blivit skitigt och du inte får bort det med ditt tvättbalsam så kan du köra sista schampot igen.

3. Nja. Det beror helt på. Är det bara någon natt så brukar inte mitt hår reagera på det. Men efter ett bra tag kan man känna att håret ibland får som en hinna över sig och inte blir rent. Då kan man ha fått silikoner i håret som man måste tvätta bort med ett sista shampo. Men brukar bara göra det om jag verkligen känner att det behövs.


getflikkan
7/9/14, 7:04 PM
#2

#1 tack! Men kör du schampo i hårbotten bara eller i hela håret?:)

Bananbullar
7/9/14, 8:18 PM
#3

#2 Kör i hela håret för att vara säker på att verkligen få ut allt!


Upp till toppen
Annons: