Annons:
Etikettfärga-och-tona
Läst 2081 ggr
[Tilde]
2014-07-14 20:06

Om ni färgar håret

Om/när ni färgar håret, brukar ni platta det då? Eller låta det vara lockigt? Kamma igenom det kanske? 

Jag ska färga en ombre i veckan (alltså endast färga mörkblont på toppen av huvudet då jag redan är ljusblond i hela håret)… Någon som har erfarenhet av det? Tips?😃

Annons:
[sessie98]
2014-07-20 22:13
#1

Man ska ju oftast fukta håret ordentligt innan man lägger i färgen och då blir mitt plattare så det brukar funka utan att platta :)

[Tilde]
2014-07-20 22:27
#2

#1 Inte alltid dock :) Många hårfärger ska man lägga i torrt ej nytvättat hår, så det varierar. Men självklart blir det lite plattare när det ska vara blött/fuktigt. 😃

[sessie98]
2014-07-21 17:55
#3

Jaha, jag har bara varit med om att man ska blöta men min mamma sa att hon hade testat att både platta och inte platta och det hade fungerat både och :)

[Tilde]
2014-07-21 21:45
#4

#3 Jag tänker att båda har för och nackdelar. Färgar man i lockigt hår, speciellt om man gör ombre och liknande så ser man ju hur resultatet blir på direkten. Färgar man i rakt ser man lättare till att färgen blir jämn dock. 🤪

[rumelle]
2014-07-22 16:20
#5

Jag har svårt att se att det skulle spela någon roll. Jag borstar igenom håret (som är torrt och otvättat), har i färgen och rullar ihop håret till en knut på huvudet medan det verkar. Håret blir ju blött av färgen och iaf för mig så blir håret rakt när det är blött. 
Dock har jag ju aldrig gjort ombre eller liknande, men om jag skulle göra det så hade jag nog hellre gjort det på rakt hår, verkar vara lättare att se så att det blir jämnt då.

Upp till toppen
Annons: