Annons:
Etikettprodukter
Läst 957 ggr
annie-ess
8/26/14, 7:25 PM

Tips NYBÖRJARE

Skall börja med balsammetoden igen tänkte jag efter att ha kört schampoo/balsam några år nu. (Testade BM en snabbis för några år sedan. Men inte tillräckligt länge så kunskaperna har flugit iväg..) 

Hade då Coop änglamark och/eller Coop Xtra men vill ha något som luktar ljuvligt denna gång! Finns ju miljoner olika känns de som, men vad kan ni rekommendera mig? En bra sida där jag kan läsa inledning å så på hur man "börjar"? 

Mitt hår är:
- Svinto, dvs torrt som öken. 
- Kluvna toppar, spretande. 
- Färgat (tonat) i olika nyanser. 

Jag skall;
- Klippa topparna igen (gjorde de i vintras ORDENTLIGT mycke, som en fresh start, men MÅSTE INSE här&nu att det går inte att fortsätta försöka hälla vatten på ett träd som sedan länge är dött.. Så med den vetskapen & råd här igår från er så ska jag klippa en bit nu igen av håret (buhu, ni vet hur ont de gör! :( men de kommer aldrig växa bra å bli fint på trasiga toppar. ) alltid tänkt "skitsamma om de är slitet, blir de tillräckligt långt klipper jag sen av topparna! Hellre långt sletet hår än kort friskt hår" de är ju sjukt å tänka så men nu har jag alltså tänkt om! Jag ska fortsätta ha håret mycket i fläta & en boll på huvvet, platta håret sällan & sällan ha löshår i. Jag ska sluta tona håret helt. 

Såå.. Vad för slags Balsam kan ni rekommendera mig baserat på vad mitt hår är och suktar efter ? Och inpackning? Sista schampoot? 

EDIT: klippte topparna ett par centimeter igår! im ready😃

Annons:
[Tilde]
9/5/14, 2:09 PM
#1

lockig.se har bra information om både BM generellt och om godkända balsam. :)

För mig fungerar TREsemme väldigt bra, samt Garnier fructis no silicone. Dessa återfuktar mitt hår riktigt väl så det inte blir lika torrt. Använder också Franck Provost (orange) och även den är riktigt bra! Den återfuktar inte lika mycket, men det är nog bäst för mitt hår blir lätt oljigt annars. Även jag färgar håret relativt ofta, men det ser inte så slitet ut ändå. 🙂

Candy123
9/5/14, 10:59 PM
#2

Som sista schampoo använde jag neutrals schampoo. Just nu har jag neutrals balsam som tvättbalsam och som vårdande har jag Tresemme neutral eller Garnier fructis no silicone. och som inpackning använder  jag kokosolja 🙂

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Upp till toppen
Annons: