Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 11077 ggr
The_pearl
2014-08-29 07:23

Frisör

Något jag har ett JÄTTEPROBLEM med är att hitta en bra frisör! Alla säger att de kan klippa lockigt hår, vilket dom nästan aldrig kan. Jag vet inte hur många gånger det blivit fel, de drar o sliter, klipper ojämnt osv. Hur fasen gör ni?! Jag bor i Skåne(Kristianstad) har någon ett bra tips på en frisör som kan klippa lockigt hår? :) En frisör som kanske har lockigt hår själv o vet vad det handlar om? (Min lockiga frisör slutade o gick upp i rök…) Jag är SÅ trött på "nej jag vill inte klippa det kortare, det e så fint med dina lockar" eller att man går sårig i hårbotten från salongen för att de tror det är ett tjockt svinto de ska reda ur å måste karva loss.. och allt vad det nu kan vara… Tips? :)

Annons:
[JeanetteK]
2014-08-29 08:37
#1

Jag klipper mig själv numer… Har nästan jämnlångt så det går bra.

Eftermiddag
2014-08-29 08:54
#2

Känner verkligen igen mig.. Den bästa frisören jag haft klippte först hela håret när det var blött och relativt rak. Därefter torkade hon håret så det blev naturligt lockigt och sen gick hon igenom hela håret igen så att varje lock var jämn. Åh det blev så bra, men hon är också försvunnen…

The_pearl
2014-09-02 11:19
#3

#1: Oj! Klippa själv hade jag aldrig vågat! :) #2: det låter ju jättebra! Typiskt när de bara försvinner! Min förra var rätt ok, hon var rätt ny, hon tog mellan 2-3 timmar på sig att klippa mitt hår. Hon var billig men ingen vill lägga den tiden på en klippning… Ingen annan som kan tipsa om en bra frisör? Eller hur ni gör? :)

Eftermiddag
2014-09-02 11:48
#4

#3 Åh jo jag skulle älska att lägga den tiden på klippning! Det är ju helt underbart att gå till frisören :)

The_pearl
2014-09-02 16:14
#5

#4 Mjo, om det handlade om hårtvätt å att hon knådade lite i hårbotten. Å kanske klippte någon svårare frisyr. Men det va en enkel hårklippning :) haha

[JeanetteK]
2014-09-02 16:20
#6

#3 Det är inte så svårt! Om du delar håret i två tofsar. Sätter upp ena sidan så den är ur vägen. Sen börjar du med överhåret - gör en bena under överhåret och när du fått den rak sätter du det håret i en tofs. Sen tar du nästa lilla del av håret, benar och sätter upp i en tofs. Sen gör du så ända ner tills du har satt upp allt hår i små tofsar under varandra. Jag får ungefär tio tofsar. Sen tar du en liten tofs i taget och klipper så mycket du nu vill klippa. Sen gör du likadant på andra sidan. Slutligen kollar du så sidorna är jämna. Inte alls svårt! 🙂Bara man har många gummisnoddar! 😉

Orkar du åka till Höganäs kan jag klippa dig! 😉

Annons:
[Tilde]
2014-09-03 17:31
#7

Jag klipper också mig själv. Annars vill ju frisörerna blöta håret och det är jag helt emot! Håret blir så skört när det är blött och det är svårt att veta hur mycket man faktiskt klipper då det blir kortare (studsar upp) när det är torrt. Och vill de inte blöta håret så måste de platta håret och det tar ju en evighet, haha. 

Såhär gör jag när jag klipper det själv:

Plattar eller bara borstar ut håret. Samlar hela håret i en hästsvans FRAM på huvudet. Klipper sedan rakt av på topparna när jag spänner ut håret framåt. Får då lite uppklippt hår, längre där bak och kortare framtill :)

[JeanetteK]
2014-09-03 19:59
#8

#7 Det är en jättebra teknik. Har inte tillräckligt långt hår för det än. Men jag använde mig av den förr! 👍

The_pearl
2014-09-04 11:17
#9

Aah.. smart.. jag e lite rädd för att klippa själv, om det blir fel liksom.. att klippa andra e lätt, men sig själv blir nog lite knepigt. Jag måste verkligen ha det uppklippt med, får en kon eller boll runt huvudet annars.. Ser lite så ut nu.. :p Men ska försöka göra det själv då! Hoppas det går! :)

Katti
2014-09-18 23:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#7, så gör jag också! Lockigt hår är ju väldigt förlåtande (i alla fall mitt), så lite ojämnheter märks inte. Vad är det värsta som kan hända liksom? Att man får gå till en frisör som gör om det, och att håret kanske då blir lite kortare än man tänkt sig. Men det växer ju ut igen 😃.

Hittade en bild där jag är nyklippt med den metoden. Har dock knappt några lockar där, eftersom jag borstade håret och sedan klippte när det var nytvättat

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Katti
2014-09-18 23:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Annars är jag såhär lockig!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: