Annons:
Etikettgenerellt-om-lockar
Läst 998 ggr
[Tilde]
1/7/15, 10:28 PM

Långt eller kort hår?

Föredrar du dina lockar med långt eller kort hår? Ändrar de sig beroende på (tänker att de oftast blir studsigare när man har kort hår)? Hur långt är ditt hår i dagsläget? 🙂

Annons:
Cireea
1/7/15, 10:32 PM
#1

Definitivt långt hår :) Mitt hår går ned till rumpan och när jag lockar det blir håret helt fantastiskt 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Tilde]
1/7/15, 10:40 PM
#2

#1 Vad fint! Vill också ha längre hår! Brukade också ha hår till rumpan (strax ovanför) när det var plattat. Det ser ju dock mycket kortare ut med lockar. 😛

The Fame
1/15/15, 10:59 AM
#3

När jag var 14-15 så hade jag ca 75 cm långt hår. Då hade jag många och stora lockar från öronen och ner samt grymma korkskruvar i underhåret.  Sen bestämde jag mig för att klippa håret till axellängd, framför allt för att det var ganska slitet. Då blev det nästan helt rakt. Några svaga vågor i topparna var kvar. Nu har det fått växa i snart ett år och ju längre det blir desto vågigare blir det, även om jag inte har sett några ordentliga lockar hittills.

Så eh ja. Jag tycker bäst om mina lockar när håret är långt, för annars har jag tydligen inga. x3

Ellys
1/27/15, 8:06 PM
#4

För mig spelar det nog inte så stor roll, bara håret är "välmående" dvs inte så slitet. Tycker att det är fint när håret är lite längre än till axlarna, fast själv har jag lite längre än så, skulle vilja ha lite längre men det växer troligtvis inte mer 😐 Mina lockar är mer vågiga 🙂

jmkforlajjf
3/2/15, 11:02 PM
#5

Jag hade hår ner till rumpan och älskade mitt hår men lockarna såg inte alltid så fina ut då mitt hår va väldigt slitet. Kände mig dock väldigt impulsiv härom dagen och klippte av mig själv halva håret 🤪 nu är lockarna superfina, men jag ångrar mig totalt hahaha! Nu har jag hår typ till brösten, och håret känns mycket fräshare. Har essutom beställt hem massa bra hårvårdsprodukter då jag har beslutat mig för att vårda mitt hår mycket bättre OCH besöka frisör regelbundet (när håret växt ut en hel dl igen vill säga ;) ) så de håller sig fint när de väl växer ut 👍

[Outlawly]
3/6/15, 8:58 AM
#6

Jag gillade att ha långt hår, till skulderbladets slut, med det trasslade sig såå mycket.

Klippte mig för två veckor sedan, då blev det rejält uppklippt lugg, längd strax under axel. Lockigt som bara den och håller sig lockigt mer än en dag :)

Annons:
[Tilde]
3/6/15, 10:01 AM
#7

#5 Haha jag kapade också håret för några dagar sedan! Mitt var också slitet efter att ha färgat det så mycket och inte klippt det… Så det behövdes kortas ner! Nu ska jag sluta färga håret (endast kanske slinga ibland) och försöka att våda det bättre 🙂

#6 Kul! Roligt att en frisyr ändå gör så stor skillnad på hur lockarna ser ut. 😃

Upp till toppen
Annons: