Annons:
Etikettfärga-och-tona
Läst 945 ggr
Scorpio97
2015-01-11 17:57

Blond till mörkbrunt naturligt?

Jag har mörkblont/råttfärgat hår (beror på vilken årstid), men har länge velat ha mörkare hår. Är dock extremt nojjig att jag ska ändra mig. Just nu är dessutom mitt hår ganska slitet, och det gör ju att en toning skulle fasta och sitta i alldeles för länge. Och det vill jag inte ifall jag inte skulle trivas. 
Helst skulle jag vilja ha mörkbrunt med lite lätt röda toner. Någon färg liknande schwarzkopf chestnut (5.68) eller chocolate brown(4.68). 

Har sett att det går att färga med svart te eller med kaffe. Men jag hittar inga bra bilder på hur resultatet blir. Någon som har provat? Hur länge ungefär tror ni det sitter i?


//Jessie

Annons:
Crest
2015-01-14 17:29
#1

Har du kollat om det finns henna i passande färg? Är inte jätteinsatt, men det ska ju vara snällt mot håret och finnas i många röda/bruna/svarta nyanser :)

Scorpio97
2015-01-14 17:35
#2

Nej, det har jag inte. Men fastnar inte henna ganska ordentligt, eller är går det ganska snabbt att tvätta ur?


//Jessie

[Tilde]
2015-01-14 22:03
#3

Det finns videos med kaffefärgning på youtube, men det verkar knappt ge något resultat vad jag kan se..

Crest
2015-01-15 23:06
#4

#2 Aha, missade den detaljen 😛Vet som sagt inte mycket om henna, men ja, tror det sätter sig ungefär som vanlig färg. Men kolla denna länken: http://www.shenet.se/recept/harskoljnington.html

Scorpio97
2015-01-16 22:10
#5

#3 Hm, youtube tänkte jag inte på. Får leta lite där. Tråkigt dock att det inte verkar funka :/

#4 Ja, där står det ju att henne räknas som permanent färg, så det är nog inget för mig. Men ska kika lite mer på listan över tonande, var ju en del grejer man inte direkt har liggandes hemma. Men brännässla lät ju intressant i alla fall. Tack! (:


//Jessie

Officielle
2015-06-11 19:50
#6

Vet att Santé har hårtoningar som är 100% naturliga. Har dock inte testat de själv så kan inte berätta hur de funkar.

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
Upp till toppen
Annons: