Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 953 ggr
BambisRegnbåge
6/24/15, 4:13 PM

Vill skaffa pannlugg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Jag vill så hemskt gärna skaffa pannlugg. Jag har mellanlångt hår, några cm längre än till brösten. Men det finns två problem, jag är rädd för att ångra mig och det största:

Jag har lockigt hår. Nej, inte såna här fina prinsesslockar utan grova lockar i hela håret, det ser knäppt ut på mig, jag lovar. Jag plattar vanligtvis mitt hår efter varje dusch jag tar, och då blir det ju lite lockigt när man sover, men jag sover ju oftast i flätor, så mitt blir bara lite vågigt och ibland när man borstar ut det blir det platt igen. 

Och om jag skulle skaffa pannlugg skulle jag ju bli tvungen att platta den varje dag, och då skulle den väl brännas sönder helt? Åh, om jag bara hade platt hår.. Jag skulle ju bli tvungen att ha den platt, annars skulle det ju se galet ut, hela luggen skulle väl bli som en krull-knopp? 

Jag skulle vilja ha en ganska lång pannlugg, som når ner lite längre än till ögonbrynen. Men jag är så rädd för att den skulle bli krullig och bullig och ojämn. 

Då har jag några frågor:

1. Bränns luggen sönder om man plattar den varje dag?
2. Är det stor chans att luggen kommer se galen ut om man har lockigt hår och pannlugg?
3. Min lugg är **platt högst upp, ungefär där jag vill klippa den, men finns det är chans att den kommer bulla upp sig om jag klipper den?
**4. Om ni vore jag, skulle ni testa då?
5. Övrig information uppskattas.

Jag skulle bli oerhört tacksam om någon svarade. Usch, det här skulle jag nästan kunna gråta för. Jag hatar mitt hår!

Tack,
BambisRegnbåge

Annons:
Ellismakaroner
6/25/15, 1:26 PM
#1

Hmm jag har lockigt hår och lugg… Ett tag gjorde jag så att jag duschade på kvällen och plattade det då, så såg det bra ut nästa dag… (Plattade det alltså bara efter dusch, men tyckte inte det såg bra ut samma dag som jag hade plattat det)

Nu för tiden brukar jag lägga det som jag vill ha det efter duschen medan det är blött, så det torkar så. Jag brukar lägga det fint och jämnt och trycka det ner mot pannan, då torkar det rakt och lagom platt. Ett tag hade jag typ snelugg och då lade jag också bara håret så som jag ville att det skulle torka. Så ja, det har funkat bra för mig. Någon gång har jag haft otur och vaknat så har luggen stått upp åt alla håll, men jag kan forma den med vatten. Vet inte om detta skulle funka för dig?


Katti
6/27/15, 11:44 PM
#2

Åh, jag vill att min lugg stå så sådär lite lagom busigt. Som på ett gotlandsruss ungefär 😉. Vill inte ha platt lugg. Så olika det kan vara!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[Tilde]
7/5/15, 8:56 AM
#3

Jag plattar min lugg varje dag och den ser inte ens sliten ut. Den växer ju så snabbt så det som kanske skulle bli slitet klipps ändå bort. 🙂 Min lugg kan självklart lägga sig konstigt men jag brukar forma den när håret är blött så man slipper konstigheter från lockarna. 😛

Upp till toppen
Annons: