Annons:
Etikettfrisyrer
Läst 7439 ggr
[Tilde]
2015-07-31 12:29

Har ni lugg?

Ni med lockigt hår, har ni lugg eller inte? Jag har precis klippt hellugg vilket är svårt att styla med lockar ibland, men jag gillar det ändå! Tycker inte jag passar utan någon slags lugg…. Hur har ni era luggar? 🙂

Annons:
[Agilitypuffen]
2015-07-31 12:34
#1

#0 Jag har haft lugg men tycker det är bekvämare utan eftersom man måste styla den hela tiden och min raklugg lockar upp sig! Men snedlugg tycker jag är enklast annars, då brukar jag locka den åt sidan :)

[Outlawly]
2015-07-31 13:06
#2

Jag klippte raklugg i våras. Det var ett dåligt beslut för jag orkar inte platta den och den var för tunn för att vara fin lockig. Nu är jag korthårig och har sne lugg och det känns mycket bättre när jag kan svepa den åt sidan :)

[Tilde]
2015-07-31 13:33
#3

#1 Mina lugg brukade också bli helt lockig (fast på ett konstigt sätt) men nu för tiden håller den sig väldig bra! 😃 Har haft snedlugg det mesta av mitt liv så jag tänkte att det var dags att testa hellugg igen. :)

#2 Jag har haft lugg hela mitt liv (med korta undantag) så jag ser lugg-plattning som en vana. 😛 Men förstår att lugg inte är den bästa idén om man inte orkar styla den varje gång man ska göra något.

[Agilitypuffen]
2015-07-31 16:39
#4

Men typ när det är fuktigt/regnar på vintern är det nästan omöjligt att ha lugg tycker jag!

[Tilde]
2015-07-31 16:41
#5

#4 Jag brukade sätta upp den med en hårnål åt sidan när jag hade snedlugg och så mössa över när jag var ute :) Med hellugg hjälper det med bara mössa… Sen kan man använda hårspray innan man går ut så håller det bättre… Men som sagt, jag har inte haft så stora problem med det på senaste tiden. 😃

Talidass
2015-08-02 22:24
#6

Jag har haft både snélugg och hellugg, men nu har jag sparat ut den. Har en virvel precis i hårfästen under luggen, så jag var tvungen att platta luggen varje/varannan dag. Annars såg det inte klokt ut.

Annons:
Mysan_
2015-08-30 18:22
#7

Jag har raklugg, har lite vågigt hår men jag plattar luggen + håret när det behövs, dock med värmeskydd.

Katti
2015-09-01 02:00
#8

Har lugg och låter den leva sitt eget liv 😉.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

nadilda
2015-11-01 08:17
#9

Jag har inte lugg. Har så fruktansvärt många virvlar i luggen att det inte går att få den att ligga ner. Testade att ha snedlugg en gång, det var ett dåligt beslut😛 Ju mer man plattade desto mer stod den ut, till och med min frisör omöjlighetsförklarade den.

Hade jag klippt hellugg hade jag antagligen mest sett ut som en shetlandsponny😂

Crest
2015-11-10 21:57
#10

Jag hade lugg när jag var yngre, men det var innan mitt hår blev lockigt… Nu har jag ingen lugg, känns som att mitt hår skulle kännas så tunt då (är väl i och för sig ganska liten del av håret som går åt till luggen), även om jag har relativt tjockt hår. Men vem vet, kanske någon gång i framtiden. Har varit lite sugen på uppklippt med "face-framing layers", men känner samma där, att håret skulle kännas tunt (har ju dock hört att det framhäver lockarna med uppklippt… Men jag har det nästan alltid flätat eller uppklippt ändå, så kanske är lika bra att ha det jämnlångt 😉)

Hehe nu blev det lite OT 🤐

Adirfen
2015-12-04 12:03
#11

Jag hade som yngre. Nu är allt hår lika långt förutom en shortcut som håller på att växa ut…

BaltizSimbaLukas
2015-12-19 10:15
#12

Jag hade lugg ett tag(några månader), men när jag bestämde mig för att åta den växa ut så behövde jag ha snedlugg i ytterligare några månader innan den nådde bakom öronen… Nu syns det bara att jag har haft lugg på att håret närmast ansiktet är 15 cm kortare än resten.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

nathalieand
2015-12-24 19:12
#13

jag hade lugg förut men de va för mycket jobb så jag lät den växa ut! men jag plattade den helatiden för jag tyckte inte de va snyggt med lockig lugg, så mitt bästa tips är att platta den,tycker också att det är snyggt om man har snedlugg men de funkar bättre till platt hår dock

Annons:
[Tilde]
2016-01-01 10:43
#14

#13 Jag plattar alltid luggen, fast på ett mjukt sätt. Håller med om att lockig lugg är svårt att få till snyggt. 😛

Whateverbitchesidfc
2016-01-13 21:53
#15

Jag har ingen slags lugg för jag passar helt enkelt inte i att ha lugg. Jag har väldigt tjockt och mycket lockigt hår så det skulle nog vara tvång på att platta en lugg skulle jag tro för min del om det ska se bra ut så att säga:)

Upp till toppen
Annons: