Annons:
Etikettno-poo-metoder
Läst 2858 ggr
Candy123
1/8/16, 11:53 PM

Håller ni på med BM/ annan no-poo metod?

Hej jag är lite nyfiken om det finns någon här som håller på med balsammetoden/no-poo metod. Berätta gärna om era erfarenheter :) tex om era lockar förändrades, kvaliteten på håret, hur länge ni har hållt på med BM/no-poo, vad använder ni för produkter osv… Om ni inte håller på med BM/no-poo, varför? Har ni provat (hur gick det, varför slutade du) eller du har tänkt prova (varför vill du prova) osv… :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Candy123
1/9/16, 12:05 AM
#1

Själv har jag hållit på med BM i 2år och är jätte nöjd, visst har det ibland varit perioder då man viljat ge upp för att man inte hittade ett vårdande balsam som passade. men efter ett 1,5år hittade jag den perfekta kombinationen för mitt hår och det är tresemme vibrant neotrals (tvätt) och elvital nutri-gloss inpackning (vårdande och inoackning) det ända negativa med denna kombination är att nutri-gloss inte säljs i Finland men som tur så är vi till Sverige ca 2ggr i året så då blir det att storhandla ;). Ibland använder jag olivolja som inpackning. Innan jag började med BM hade jag väldigt få bra hårdagar men nu har jag mycket oftare :). Innan behövde jag tvätta mitt hår varenda dag men nu tvättar jag det 2ggr i veckan :D

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[Tilde]
1/9/16, 12:29 PM
#2

Har kört på BM jättelänge nu, ca 5 år eller så. Fast jag har ju färgat håret då och då vilket inte är BM-vänligt… Men annars så. 😃 Mitt hår har blivit mycket mjukare och glansigare men däremot tappat lite volym - dock inget som inte går att fejka. 😇 Innan var det väldigt frissigt och torrt, tråkigt liksom så jag tycker det har hjälpt väldigt mycket att sluta med schampo och produkter som innehåller fel ämnen.

Jag använder främst TREsemmé och Franck Provost-balsam och sedan Jessicurl confident coils medan håret fortfarande är blött. Tvättar håret ca var 3:e dag då jag tycker det blir tråkigt rätt snabbt annars. Men jag ska köpa en sovmössa i silke så jag kanske slipper få fula lockar av att sova. 😛

Zolunia
1/10/16, 11:36 PM
#3

Jag kör sulfatfritt schampoo och bed head balsam, L'oreal professional inpackning vid behov. Har dock upptäckt att mina hårprodukter innehåller en hel del silikoner, vilket förklarar varför håret kändes mjukt och lent men ganska livlöst och platt. Så nu tvättade jag håret med en tvål, som innehåller sulfater men inga silikoner eller oljor och känner att håret har återfått sitt "liv". Är dock inte sugen på att sluta med mitt schampoo och balsam då mitt hår har (för första gången på länge) lyckats växa till sig och blivit tjockare. Förvirrande…

Mitt mål är att tvätta håret max. en gång per vecka. Men är än så länge uppe i 5 tvättfria dagar åt gången…

Candy123
1/26/16, 12:45 PM
#4

#2 Visst har du färgat rosa hår :) ? Vad anväde du för färg och hur länge var det rosa? :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

nellie.p
2/5/16, 6:08 PM
#5

Jag använder bara balsam, om jag använder shampoo blir mitt hår väldigt flygigt och svårt att styla, jag använder dock shampoo 1 gång i veckan för att rengöra hårbotten. Men annars använder jag bara balsam (argan oil) och kokosolja samt arganolja. :)

G1RL
7/13/17, 8:59 PM
#6

Om man slutar använda schampo, tar det ett tag för håret att vänja sig att man slutat med schampo, eller ser det helt normalt ut direkt? Vill börja med BM men vill liksom inte ha flottigt hår i ett halvår innan man ser resultat…

Annons:
Candy123
7/29/17, 3:17 PM
#7

#6 Väldigt individuellt för mig tog det nästan en vecka :) det finns en grupp på facebook som heter balsammetoden där finns det många kunniga ifall du har frågor :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Gigis
11/3/17, 1:51 PM
#8

Jag körde på BM ett tag och använde då coops extra balsam som tvättbalsam. BM funkade inte för mig, behövde anvönda för mycket balsam, väldigt mycket hår föll av i duschen (kanske för att jag inte borstar håret men blev väldigt jobbig) och slutade främst för att mitt hår kändes fettigt hela tiden även efter ett lång tids användande. Nu använder jag Maria Nilas true soft serie som är så otroligt bra för mitt hår, shampot är såklart sulfatfritt, ibland använder jag en hårmask ifrån Aussie hair och efter varje tvätt arganolja. Rekommenderar verkligen Maria Nila för de som BM inte funkar för, ja jag vet att det är ganska dyrt men en liters dou för 600 och har räckt i över 7,8 månader

[Tilde]
11/4/17, 3:56 PM
#9

#4 Nästan två år senare… 😂 Jag har haft alla möjliga färger, använder Manic Panic eller Directions men har helt slutat färga nu. Rekommenderar dock de färgerna om det nu ska vara ändå, sliter inte på samma sätt som andra färger :)

Upp till toppen
Annons: