Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 879 ggr
Zolunia
1/10/16, 11:49 PM

Skapa volym i lockigt hår

Jag tillhör kategorin, lockigt hår utan volym. Så just nu har min bästa vän blivit en liten krustång. ÄLSKAR den! ❤️Den största anledningen till att jag behöver volym är att jag har en virvel from hell på huvudet, bak, som alltid blir markerad efter en natts sömn. För att kamoflera den så krusar jag. Men… Jag skulle vilja hitta ett värmeverktygsfritt sätt att få en bra, stabil volym. Nej, inte bara touppera och spraya… Håller i 10 minuter…

Så, hur får du din optimala volym? Vad använder du för produkt och metod?

P.s. Visste ni att när håret inte ligger platt mot skallen så blir det inte fett lika snabbt? Med andra ord, volym kan göra att du slipper tvätta lika ofta 😉

Annons:
[Tilde]
1/12/16, 4:57 PM
#1

Mitt hår är rätt lätt att få volym i. Brukar gnugga hårbotten med fingertopparna (under håret såklart) och får massa volym av bara det :) Vet inte riktigt ett bra sätt i ditt hår om du får en sån där virvel dock. Kanske sova med uppsatt hår eller göra lockar under natten med hjälp av strumpor eller hårnålar? Annat material på kudden? 🤐

Zolunia
2/11/16, 11:21 AM
#2

Ja… Har funderat på silkesörngott… Tyvärr kan jag inte sätta upp håret då min hårbotten är uber känslig. Minsta tofs måste vara ytterst lös, vilket leder till att den löser upp sig under natten. 

Får fortsätta steka håret, hehe. Blir trots allt bara 1 gång i veckan,.. ;)

Upp till toppen
Annons: