Annons:
Etikettprodukter
Läst 2312 ggr
NelliMohrle
2017-05-29 20:12

Vårda frissigt hår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har under en längre period sen jag fick lockigt hår för kanske 3 år sen alltid trott att det är mitt hår det är fel på och att jag helt enkelt haft otur. Jag har varit så avundsjuk på de med perfekta naturliga lockar. Nu på senaste tiden har jag insett att problemet nog ligger i hur jag vårdar mitt hår. När jag låter mitt hår självtorka får jag väldigt fina korkskruvslockar. Men efter en dag är mitt hår bara ett enda stort fluff. Min fråga är vilka produkter som är bäst att använda. Vad hjälper mer än produkterna? Alla tips uppskattas! Jag vill framhäva mina naturliga lockar och få bort frisset. Måste man duscha varje morgon för att få fram lockarna eller går de att bevara på natten? Hur? Bild på mitt hår efter 2 dagar

Älskar kaniner Kär

Annons:
Gigis
2017-11-03 13:55
#1

Mitt tips är att sova i en lös fläta och sen på morgonen blöta händerna i handfatet och lyfta håret underifrån (hoppas du förstpr vad jag menar) brukar bli fina lockar när jag gör så. Sen så brukar jag också sitta och reda ut lockarna (använder håret som stressboll typ xd) vilket gör dem mer definerade.

Gigis
2017-11-03 13:56
#2

Skaffa arganolja o ta LITE i håret efter tvätt, gjort under för mitt friss

[Tilde]
2017-11-04 14:45
#3

Sov på siden/silkeskudde eller sovhatt i sånt material! :) Sen rekommenderar jag att blöta håret på morgonen, evt ha i lite leave in-balsam och scrunch:a fram lockarna i det blöta håret. Inte tvätta det utan bara blöta håret. Att följa BM är såklart att föredra också.

Upp till toppen
Annons: