Annons:
Etikettstyling-och-knep
Läst 1636 ggr
Zadeira
7/11/17, 4:59 PM

Behålla lockarna?

Jag skulle behöva tips på vad jag kan använda för att hålla lockarna lockiga längre. Är självlockig och ett par timmar efter att håret fått lufttorka är det lockigt, sedan blir det plattare och plattare och ojm jag borstar det då blir det bara frissigt.

Jag har aldrig i hela mitt liv använt spray, gele, mousse eller liknande utan enbart använt schampo, balsam och inpackning. Så jag skulle verkligen behöva tips i djunglen.

Enda kravet jag har är att produkten inte får innehålla sodium benzoate pga allergi, men tipsa annars på vad jag ska använda för produkter.

Annons:
G1RL
7/12/17, 8:31 PM
#1

Testa balsammetoden!

Lojs
7/12/17, 8:42 PM
#2

Jag använder hårgelen med världens längsta namn. ;)
L'Oréal Paris Studio Line Mineral & Control 24h Invisible Clean Gel
Jag gillar det för det är lätt att borsta ut, utan att det blir en massa gegg kvar i håret, det hjälper mig att vara lockig en hel kväll och jag upplever det som drygt. 

Jag tar bara lite på fingrarna och fördelar i håret när det är blött och låter sedan håret självtorka som vanligt, funkar jättebra för mig! Bra att inte ta för mycket, för då ser håret fortfarande blött ut när det har torkat.
Det funkar dock inte att forma håret med, utan bara så håret behåller den formen det har när det har fått självtorka.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Zadeira
7/13/17, 10:07 AM
#3

#1 Har testat balsammetoden, funkar dåligt eftersom jag är allergisk mot sodium benzoate och har svårt att hitta produkter som funkar med bm och är fritt från det.

Upp till toppen
Annons: