Annons:
Etikettövrigt
Läst 2192 ggr
[Tilde]
11/5/17, 6:48 PM

Våra hårresor

Jag skulle gärna vilja höra er hårresa, alltså hur era hår har utvecklats och förändrats över åren. Jag tänkte berätta lite om min. 🙂

När jag var liten hade jag inte lockigt hår. Jag föddes typ flintis, fick sedan lite vågor i det lilla hår jag hade och sedan blev det rätt rakt ju äldre jag blev - fram till puberteten i alla fall. När jag var 10-11 hade jag ett frissigt konstigt hår, inga riktiga lockar eller något, det var bara ett "kråkbo". Jag hatade det! Plattade håret varje dag i minst 1-2 år…

När jag blev äldre blev håret mer vågigt. Jag hade ingen aning om hur man skötte sånt hår då alla i min familj har rätt platt hår. Jag hade en lång snedlugg som jag alltid plattade och resten av håret var ganska frissigt. Jag färgade det mörkare i 6:an eller 7:an (hade svart underhår i 6:an och det var väl då jag började med all färgning). I 8:an eller 9:an började jag istället bleka håret. Bilden till höger är från 2010, året då jag tog studenten. Hade platinablont hår och blekte säkert en gång i månaden eller liknande - HELA håret. 🤦‍♂️

Jag blekte håret under hela gymnasiet och hela 2011 också. Bilden till höger är tagen under min Japanresa under 2010. Jag tror att lockarna/vågorna syns bättre för vattenkvalitén var annorlunda. Men det var fortfarande frissigt och inte alls så lockigt som det borde.

Jag slutade bleka håret under 2012 (tror jag, evt slutet av 2011). Jag började också med balsammetoden runt den tiden - till vänster syns mitt hår efter första tvätten utan schampo. Till höger syns håret som det såg ut efter ett tag med BM. Den är tagen 2012 eller början av 2013(?). Mitt mål idag är att komma tillbaka till den bilden och till och med få snyggare lockar än så. 🙂 Tänk så mycket rätt skötsel kan göra!

Annons:
Upp till toppen
Annons: